måndag 31 december 2018

Sammanfattning 2018 av Matte

Husse har redan skrivit sin sammanfattning av 2018, men här kommer Mattes sammanfattning. Som vanligt så väljer jag att uttrycka mig i bild och film snarare än med ord, men en liten text kan jag väl bjuda på. 2018 var för mig ett mäktigt år, måste jag nog säga. Det var ett tufft år på många många sätt, men även ett extremt givande år. 
Björn och Diesel uppnådde ett stort mål genom att nå fram till Brukschampion. Det var både skönt att nå fram och samtidigt en konstig känsla. Jag kan nog inte riktigt beskriva det, men vår kommentar efteråt var nog att det gick lite för lätt... 
2018 innebar även en oväntad resa för egen del. Efter att ha mått dåligt under en längre tid och känt att jag behövde göra en förändring gav jag Björn en julklapp som innebar att vi skulle starta en viktresa tillsammans. Vi följde ett strikt program och under 18 veckor avstod vi kolhydrater och lärde om hur man bör äta. Det resulterade i nästan 20 kg viktminskning för egen del och det är jag fantastiskt nöjd med. 
Sommaren var extremt varm. Husse och Diesel skulle springa Bergslagssleden och för egen del blev det en massa träning på att köra bil. Vi försökte vårt bästa för att överleva sommaren genom att bada mycket, äta glass i Nora och gå promenader sent på kvällarna och tidigt på morgnarna. Altanen kraschade och vi fick bygga en ny. 
Vi planerade in en sommarsemester i Vemdalen och njöt verkligen av den fantastiska naturen där. Jag är oerhört nöjd över att vi kom dit. Vessla kämpade på och naturen bjöd på lite extra utmaningar för fröken. Tacksam för att vi fick den tiden tillsammans. 
Under hösten blev det slutligen dags att säga hejdå. Underbara älskade Vessla somnade lugnt in. En stor saknad finns i mitt bröst och tårar trillar sakta nerför mina kinder. För alltid saknad.
Självklart har Elisiatårtan plats i årets film. Hon är en självklar del i vårt liv och funderingar inför nästa års tårta pågår redan inne bland sågspånet ;o)
En ny individ dök in i vårt liv under året, även om hon bor hos bästa Annelie och Fredrik. Häftiga, charmiga Drottning Hedda. Hoppas att vi får ro om henne vid fler tillfällen kommande år.
Nedan kommer en lång film om året som gått. Glada och sorgliga minnen


Gott Nytt År önskar Team Diesel och vi ser med tillförsikt fram emot 2019

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar