lördag 20 februari 2010

Nästan insnöade ;o)

Här sitter Panda och funderar. Det var någon vecka sen jag tog den här bilden. Då var det inte fullt lika mycket snö och Panda ville fortfarande gå ut.

Han till och med njöt lite av att få rulla sig i den lilla snön. Idag stack han ut nosen genom dörren och sen vände han inåt igen. Det var inte en chans att han skulle gå ut idag.

Och om man tänker på att det var det här som mötte honom när han kikade ut så förstår jag faktiskt hans tvekan att gå ut. Han skulle ju i princip drunkna i snön om han gick ut.

Men Vessla är desto nöjdare. Här ligger hon på en kulle i snön.

Snälla, kan jag inte få rusa iväg nu tänker hon nog.

Sen fick hon fart i tassarna och flög fram i snön. Det var lite djupt så hon hoppa en hel del upp och ner.

Men hon ser verkligen nöjd ut.

Husse retas lite med Vessla...

... som sjunker djupt ner i snön.

Inkallning av hoffe genom snön.

Det ryker om henne när hon springer fram.

Husse mular valpen ;o)

Nu ska jag ta dig, säger Husse.

Och kastar sig över Vessla.

Men Vessla vet hur man gör... hon flyger loss,

kastar sig runt och ...

... går till egen attack! Haha. Nu fick hon allt tag i Husse.

Bäst att krypa upp högt när hon ska vila en stund. Här ligger hon och latar sig på ett bord.

Söta söta snöiga Vessla.


Nu får vi nog stanna in ett tag och se hur mycket snö som kommer under eftermiddagen. Åtminstone jag och Panda börjar känna att det räcker nu. Jobbigt att pulsa fram i djupsnön.

Ha det så gott!
Matte

1 kommentar:

  1. Ja nog har vi vinter alltid!

    Men hundarna älskar det, jag älskar det med men börjar längta efter våren... vi har ju inte ens tränat i solen o fikat än.... det måste vi få till med... just nu känns det inte som det ens blir barmark?!

    Ha en trevlig kväll!

    Patricia

    SvaraRadera