tisdag 25 februari 2014

Härligt väder!

För någon vecka sen var det fullmåne och jag var bara tvungen att testa att fota den. Blev en ganska fräck bild. 

Panda har hittat en "kompis".

Fast om de var så mycket kompisar vill jag väl inte påstå. När jag och Diesel kom tillbaka från vår promenad nyttjade Panda distraktionen och flög på den andra katten... attans katt. Den andra katten flydde efter lite tumult upp i ett träd och Panda vaktade under trädet. Efter att ha lämnat in Diesel som ivrigt hejjade på så kunde jag få med mig Panda hem igen. Inga större skador vad jag kunde se, lite rivsår på bägge öronen. Hoppas att den andra katten också klarade sig bra. 

 Här är det jag som vaktar, säger Diesel.

Bägge hållen har jag koll på.

Mattes lilla Sid...

Visst är han lite lik.

Idag blev det en tur med långlina på. Inkallning tränades.

Jag kommer Matte.

Kvarsittande med inkallning


Fina grabben. Tur att han vissa stunder uppför sig som man vill. För han är fasligt envis när han sätter den sidan till.

Känns som att våren är i antågande. Gott!

Kufen.

Fin kille



Lite blåsippsblad har kommit upp på tomten.

Svanarna paddlar omkring nere på vattnet.

Vessla njuter i solskenet.

Det blev en tur med Diesel först och därefter en annan tur med Vessla. Vessla och jag gick ner mot vattnet förbi hästhagen. Alldeles för blött i marken bara. Men i övrigt var det riktigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar