söndag 18 oktober 2009

Söndagsmorgon

Söndagsmorgon, strålande solsken. Gick upp hyfsat tidigt, kring nio och så stod de där tvåbenta i köket och fixade och donade. Bröd hade visst bakats under natten, mackor fixades, varm choklad och kaffe. Min mat packades i en påse, och det var inte min magpåse... Sen gick vi ut. Nån stans längs med vägen försvann Husse... med min frukost...

När han kom tillbaka satte han sig och käka frukost. Jag då?

Och Matte åt också frukost och drack varm choklad. Jag då?

Men Matte offrade sig och jag fick smaka lite varm choklad.

Måste rensa muggen ordentligt.

Kan jag få lite mer? Snälla ;o)

Det var ju såååå gott! Smaskens liksom! Tungan bara krullade ihop sig.

Efter deras frukost var det visst dags att jobba. Spår. Nosen gick ner i backen direkt från start.

Första pinnen inhämtad.

Och jag fick gotte. Blodpuddingsbitar. Mmm.. mums.

Vidare i spåret.

Hittade en kamptrasa och fick leka loss ordentligt med Husse.

Över stock och sten gick spåret. Jag jobbade riktigt bra och höll mig till spårkärnan nästan hela tiden. Ibland låg det ju godsaker direkt i spåret, blodpudding, och på ett ställe. Jag vet inte hur Husse hade lyckats, men där låg det faktiskt älgpluttar!!! Jag tog en och sen gick jag vidare i spåret.


I slutet av spåret stod en skål med min mat. Jag vindade in den lite innan jag var helt framme, men jag fick allt spåra mig fram för att få komma dit. Mmm... gott med frukost i skogen. Vilken bra början på dagen. Nu ska jag lägga mig i bädden och snarka lite... ZzzzZZzzz..

/Vessla

1 kommentar:

  1. Sicken härligt förmiddag!=) Hoppas ni kan på söndagen så kanske det faktiskt blir av den dagen ist i början på november. det var bra länge sen vi sågs nu! Stor kram

    SvaraRadera