söndag 17 januari 2010

Oplanerad hoffeträff i Kungälv

Tillåt mig bara att säga, tjohooo! Idag fick jag äntligen upp slöfockarna ur soffan. Eller egentligen så telepaterade jag till Zimla att hon skulle säga till Patricia att hon skulle maila mina soffpotater att vi skulle ha hoffeträff. Och det funkade! Hux flux började de packa och slänga ihop saker för att sen sätta oss alla i bilen och till Kungälvs Bk vi åkte.

Zimla höll koll på sin Matte.

Jag fick träna både det ena och det andra. Här läggande.


Zimla tränar på att vinka.

Kax, han testade det mesta. Var det backa som gav belöning idag?

Räcka ut tungan åt Matte då?

Kanske var det tass som Matte ville se idag.

Husse och jag tränade fot. Bland annat gick vi ett helt pass med Patricia som kommenderade. Då gick jag faktiskt lös, men tror ni att Matte hade kameran framme då eller? Va! Sanslöst. Jag som höll mig i skinnet nästan hela tiden. Bara en gång som jag smet iväg och var tvungen att kika in en annan hund. Jag tänkte bjuda upp till lek, men det blev inget med det.
Men attans trevlig hade vi det ändå. Kax och jag tränade en massa i närheten av varandra. Sittande nästan på varandra och liggande tätt intill. Vid ett tillfälle flög en godis iväg för Kax och den hamnade mellan mina framben, tror jag. Jag fattade knappt vad som hänt innan Kax redan hade hunnit äta upp den. Jag var tydligen duktig i alla fall.

Hoppas att det snart blir dags för en träff till. Jag ska bearbeta Husse och Matte, så får vi väl se.
Tass på er alla,
Vessla

1 kommentar:

  1. Tack för en jättetrevlig dag. Visst var vi duktiga :)
    Får vi allt göra om fler gånger.

    SvaraRadera