torsdag 11 december 2008

Lite lek

Det har varit lite dåligt med uppdaterande här på bloggen igen. Tror att det beror på vädret och att det inte händer så mycket just nu. Idag har vi visserligen nästan haft snö. Under ett par minuter åtminstone så såg det faktiskt lite vitt ut ;o) 

Mitt på dagen innan jag skulle iväg på ett möte så gick jag och Vessla en kort kissrunda. Det höll på att bli en lekrunda för Vesslas del. Men tyvärr hade vi inte tid med det. När vi gick förbi planen utanför oss så kom en hund rusande mot oss. Det var korsningen mellan pinscher och dobberman som vi träffat vid ett tidigare tillfälle. Han kom och ville sååååå gärna leka. Vessla svarade att hon var med på noterna, men varken jag eller den andra hundens Matte hade tid till det. De hann dock leka en stund medan hon jagade efter sin hund, för han ville inte alls komma till henne. Hmmm... känner igen det där.

Men efter mitt möte så blev det lek med hund för Vesslas del i alla fall. På planen, samma som ovan så såg vi Nemo och hans Matte. Jag hade egentligen tänkt mig att träna lite lek med Vessla, men det blev ju lek i slutändan ändå. Vessla var helnöjd, sprang omkring och jagade Nemo. Och sen tar de en liten paus ligger i gräset, tuggar lite snö och sen drar de igång igen. Dock var Vessla nästan lika omöjlig att få tag på som pinscherkorsningen var tidigare... Morr!!!

3 kommentarer:

  1. Husse bara jobbar så det blir inte så mycket kul gjort på kvällarna heller... men snart är det julledigt, kanske längre än väntat om vi har lite tur/otur.

    SvaraRadera
  2. TUR heter det ditt jobbfreak*asg*
    jag har idag lyckats få bort ett pass nästa helg så jag iaf är ledig åtta dagar denna månaden och jobbar bara strax över 100% istället för lååångt över 100%*haha*
    ha det gott
    ps. Pia kanske vill byta litte bilder med mig från träffen*smile* Ds

    SvaraRadera
  3. Hej Pia & Björn...

    Nu har vi fixat en stationär dator till den andra kommer...Tihi...
    Hoppas resan hem från Växjö gick bra...kramisz...från Sandra & Vinna!!

    SvaraRadera