onsdag 8 juli 2009

Klubbad säl...

Känner mig som en klubbad säl. Idag var jag hos veterinären. Det var en gubbe som tyckte att människorna skulle hälsa först, jag höll inte riktigt med om det. Sen pratade de en massa. Jag fick ut och gå en liten sväng fram och tillbaka med Husse på parkeringen. Han den där veterinären skulle tydligen titta på hur Husse gick, eller hur var det nu.

Sen gick vi in igen i ett rum. Han klämde och kände lite på mig och påstod att jag var lite överviktig. Hmf! Tala om tjejers vikt på det där sättet. Nåja. Sen kom en urgullig tjej in och jag pussade massor på henne. Hon skulle tydligen lyssna på mitt hjärta. Sen höll hon fast mig lite och något bet mig i rumpan. Aj sa jag. Sen sa jag inte så mycket mer.

La mig ner och började bli tröttare och tröttare. När jag verkligen var på väg och somna så kände jag, attans, måste kräkas! Urk. Sen somnade jag. Fick berättat efteråt att jag blev buren av Husse och veterinären in i ett annat rum och lagd på ett bord. Sen tog veterinären en massa bilder på mig. Hoppas jag såg snygg ut. Taskigt att man skulle sova då. Svårt att visa upp sig från sin bästa sida när man ligger och dregglar.

Veterinären kikade på bilderna och sa att jag såg normal ut. Så nu väntar Husse och Matte med spänning på avläsningen. Själv ska jag ta och sova vidare en stund. Har varit lite vinglig under kvällen, så nu är det nog dags att sova.
Godnatt!
Vessla

3 kommentarer:

  1. Du vart väldigt hårt klubbad... Nästan medvetslös kanske*tihi* Hoppas resultatet blir bra och att man snart hör ngt intressant här inne. Synd att ni inte kan nästa vecka, men det får bli en annan dag helt enkelt! Kram

    SvaraRadera
  2. TJOHO!! Grattis!! Det kunde ju inte bli bättre resultat!! Kramar

    SvaraRadera
  3. AAAAAAAAAAAAAHhhhhhhhhhhhhhh....

    Graaaaaaaaaaaaaaattis till resultatet......A-höfter och ed-(UA).....nu kör vi så det ryker...



    Kramizar...

    SvaraRadera