söndag 3 oktober 2010

Hoffeträff i Kungälv

Husse och jag har roligt när vi tränar. Jag leker med min leksak och Husse leker med apporten. Toppen!


Även Ceasar (Ådi) var med och tränade i Kungälv igår.

Och en gammal bekant dök upp. Den där underbara Kaxen med den minst lika underbara Matten. Oj vad glad jag blev när jag fick se henne. Var bara tvungen att utföra en liten dans. Speciellt när hon skulle hälsa på min Husse. Oj oj oj, var ju bara tvungen att kasta mig in i kramkalaset! ;o)

Vad glor ni på? Här ligger ju jag och Zimla och så står det folk på parkeringen och bara glor! Sköt er sjävla, va?

När vi väl fick stiga upp igen sprang Zimla ut för att kolla upp publiken.

Fast det slutade visst med att hon hamnade inträngd i en bur. Varför så trångt?

Aha, du fick visst dela med dig av utrymmet till Kax. Fast han är ju både stilig och snäll, så jag tror nog att du står ut med att dela.

Husse och jag rejsar mot belöningen. Gissa vem som är snabbast?

Haha, titta bara, han är helt utslagen! Jag är snabbare!

Och här gick mitt spår upp i rök! Husse hade varit duktig och lagt ut ett spår åt mig, men tänk så fel det kan bli. Där sitter två-bentingarna och fikar i godan ro, så kommer det ut ett gäng andra två-bentingar på fältet och plötsligt bara brinner det.


Fast jag fick slutligen ut och spåra. Men inte förrän idag. Husse och Matte la varsitt spår på varsitt fält. Det fick nog 1½-2 timmars liggtid idag. Mycket blåsigt var det. Men tack vare att de hade gått myrsteg (tack Patricia) så gick jag mycket bättre i spåret. Virrade lite i Mattes spår, men hittade leksaken i slutet och fick springa till bilen och äntligen! äta frukost. Sen fick jag vila ett tag innan det var dags för spår nummer två. Nu visste jag vad som gällde och spårade riktigt bra. Första pinnen hittade jag, men slutet var puts väck borta. Men jag fick lek och belöning i alla fall, för jag hade trots allt spårat bra.

Nu ska jag lägga mig under Mattes varma morgonrock i soffan och slappa. Husse släpade ut mig på en löprunda i skogen också. Dags för en välförtjänt vila.

Tass på er alla,
Vessla

1 kommentar:

  1. TACK för en trevlig träning!
    ja man kan ju säga att det gick upp i rök ;.)

    Ni ska inte till kungälv o platsliggning på onsdag med tanke på söndag?

    Ha en trevlig dag

    SvaraRadera