söndag 22 januari 2012

Ännu en dag i snön

Jag tror Husse byggde in en sork i snögubben igår. Jag bara måste dit. 

Sorken, hallå. Är du där?

Vad säger du Matte, finns det ingen sork?

Jag gav upp sorkjakten i snögubben och så gav i oss av på en promenad fritt i skogen. Skönt, soligt väder och snön låg härlig. Undra om det är något därborta?

Bara en stilig hoffefröken, nej, vänta. Det är ju jag ;o)

Nu ska jag banne mig flyga i kapp med de där rådjuren. Jag tränade löpning i går med vinthunden, så att jag skulle vara snabb idag. Men enda försöket gick åt skogen, för Husse rejsade ikapp med mig. 

Fast jag är lika glad för det. Jag fick lattja vidare i skogen och idag var det skönt. Tyvärr blev det underredesdusch när jag kom hem. Men det får man väl ta. Nu ska jag lägga mig i fåtöljen och sova ett tag. Trött.

Hoppas att snön hänger kvar någon vecka nu, och det får gärna komma någon dm till tycker jag. Tass på er alla,
Vessla

2 kommentarer:

  1. Tjenis i denna härliga dag! Måndag o man mår som en kung eller nja kanske inte men på gott humör av vädret. Så fick vi äntligen lite vinter :-)

    Härliga kort o ser att eran helg varit underbar!
    Ha en bra dag
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Va underbara kort i dessa två inlägg. Gör kul med snön verkligen!!
    De där vinthundarna är inte alla leka med när de sätter fart på tassarna;)
    Ta hand om er och värm upp ordentligt innan ni busar! Ny regel här i huset!;)
    Kram

    SvaraRadera