torsdag 30 april 2009

En konstig vecka med en mycket konstig Matte.

Matte har varit oerhört konstig och tråkig den här veckan. Det började egentligen redan i söndags när vi var ute i skogen hemma hos Vinna. Jag och Vinna rusade omkring som bäst och badade och gottade oss. Film från ett av mina dopp finns på hemsidan. Men efteråt så ropar Husse något om orm. Vi fattar ingenting, men Matte och Sandra blir högst bestämda i rösten och säger HIT. Vi sprang till dem och blev infångade och sen fick vi gå i koppel i fortsättningen och människorna gick och stampade som tokiga.

Syster Vinna och jag.

Därefter blev det måndag och jag och Matte var ute på en skön promenad längs med volvovägen. Vi har vänt och är på väg hemåt igen, när det ligger en konstig pinne på vägen en bit framför oss. Jag känner att Matte blir spänd och nervös. Konstigt, för Matte brukar kunna hålla sig ganska cool. Pinnen börjar röra på sig och ringlar iväg ner i diket. Den var grå med en svart zick-zack rand på ryggen. Jag fattade ingenting, men en godisbit fick jag nedtryckt i käften. Tisdagen passarade utan några konstigheter, men så blev det onsdag. Återigen på promenad längs med volvovägen. Vi traskar fram i lugnan ro och så plötsligt blir Matte så där stirrig igen. Vad är det nu då, tänkte jag. Då påstår Matte att vi mötte en sån där slingrande sak igen, grå med zick-zack på ryggen. Den här gången var den ungefär 2-3 dm från mig. Jag märkte som vanligt ingenting.

Så idag när vi går ut på promenad. Längs med samma väg som vanligt, så följer Panda med. Efter bara en liten bit så kastar han sig in i skogskanten och börjar stampa med tassarna och biter efter något. Efter en stund då Matte inte vet om hon ska fly eller stå kvar så kommer han stolt ut med något i munnen. Det ringlar om det. Matte var faktiskt snabb nog att plocka fram mobilen och dokumentera. Kika in på den här filmen, så får ni se Panda fånga och bära ut ormen. Men det var ju ingen orm, utan en kopparödla. Det syns på nästa film. Matte var nog lite skraj när hon filmade för kameran skakar ganska bra. Därefter fick jag knappt ens gå ut i gräset längre. Vad ska jag göra? Några tips, någon, snälla! Jag vill få gå runt i gräset och nosa och kissa hela tiden. Inte gå i kort koppel i mitten av vägen. Hjälp!

Tass på er alla,
Vessla

2 kommentarer:

  1. Oj va mycke orm ni stöter på nu då. Jag har inte sett en ända, men lika glad är jag för det*hehe*
    Det var as fräckt att klicka häst! Nu håller jag på med uppgifter med kriterie plan och loggföring. Sicket meck,men väl värt! Mindi skall oxå lära sig det trixet Vessla kan, men hon skall hämta snusdosan åt husse iställe för dricka=) Men inhyrd... haha.. så blir det inte. Kram på er

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Hoppas ni fick en trevlig helg, med sol vatten o härlig mat. Här blev det försök att träna men hosta o snor satte stopp men bortsett från det så blev det bra ändå...

    Ha en trevlig måndag

    Kram

    SvaraRadera