måndag 1 juni 2009

Liten resa

Jag och Vessla gav oss av på en liten resa hem till mina föräldrar. Det var lite trångt på tåget tyckte Vessla. Men efter en kort stund hittade hon en plats på golvet, mellan mina ben och där låg hon lugnt och stilla. Hon skötte sig enormt bra.

Det blev en massa besök i affärer och då fick Vessla ligga ensam i lägenheten, men vi hann även med ett besök på Evedals Camping. Ligga och njuta lite av solen, när den tillfälligt tittade fram. En långpromenad i sele och lina hann vi också med. Då fick hon lite spring i benen, annars så har hon varit otroligt lugn hela tiden.

På morgonen passade hon på att smyga upp i min säng och lägga sig. Hon upptog hela nedre delen av sängen så mina fötter fick sticka ut vid sidan av sängen. Men vad gör man inte för sin hoffe?

På hemresan delade vi vagn med en Malle. När hans Matte gick iväg en sväng hoppade han upp och satte sig på hennes plats ;o)


Vessla tyckte det var helt ok att åka tåg. Hon låg stilla vid mina fötter, brydde sig inte ens om den andra hunden, alls! Det enda som var lite jobbigt var när folk steg av tåget, speciellt i Göteborg när alla skulle stiga av. Då tyckte hon det var jättetråkigt, fast hon blev glad när Husse kom in på tåget. Skönt att vara hemma igen, även om vi har haft en jättebra tid nere i Växjö.

1 kommentar:

  1. Ni ser ut att ha haft en trevlig helg!
    Vi ses väl på söndag om vi inte ses på fredag kanske??

    Ha det bäst så länge

    KRam

    SvaraRadera