måndag 15 juni 2009

RM-rapport

I fredags packades bilen och vi åkte iväg, långt kändes det som. Fast halvvägs upp så fick jag hälsa på Usca och Husse och Matte passade på att äta lite lunch hos Annelie och Fredrik. Sen blåste vi vidare i bilen. Jag såg att det var uppehåll i regnet en kort kort stund, men sen fortsatte det att regna och regna och regna. På kvällen var det lydnadstävling och två av mina duktiga systrar gjorde debut. På första bilden är det Vinna som leder sin Matte i linförighet.

Titta nu hur man gör, sa Vinna till mig från planen. Hon satt och väntade på att bli inkallad.

Till Matte Sandras stora förvåning så tog Vinna apporten. Med lite mera träning och erfarenheten från den här tävlingen så fixar ni det snart! Ni var jätteduktiga och modiga!

Även Mamma Ida var igång och tävlade lydnads 3:an. Här kommer hon springande med metallapporten. Tyvärr hann vi inte se så mycket mer av hennes tävling, då två tävlingar pågick samtidigt.

Och in på andra planen gick syster Viska med Matte Bodil.

Viska står och spanar lite på publiken under momentet ställande under gång. Lite mer energi nästa gång så klarar ni det!

Sen blev det lördag. Natten spenderades i en stuga på Furuviks camping. Det var ganska trångt och Vinna fick ligga i en bur på natten, för att vi inte skulle bråka och busa med varandra. Fast vi lyckades visst komma åt varandra . Men nu var det ju lördag och här går vi tillsammans med Husse. Han gnällde visserligen lite på Vinna och sa att hon inte fick gå och dra i kopplet på det där viset ;o)

På lördagen var det brukstävling i Hofors. I domartältet satt Matte med kameran och Sandra skrev kritik åt domaren. Så här kommer några foton från de härliga hundarna som tävlade. Först ut ser vi Zac med Matte Karin. Helnöjda efter att ha fått en 10 i betyg!

Gääääsp!

Publiken som kämpat sig ut i regnvädret såg nöjd och glad ut. Här går vågen!!! ;o)

Här kommer Miraya, hon skriker något till sin Matte. Kom igen nu, tanten tror jag hon sa!

Här är Husse. Han fick också vara med och jobba lite. Miraya på väg genom gruppen, under sändande genom grupp.

Sen var det tungapporten också. Pust. Den ser verkligen tung ut!

Här är Mirayas syster Mexi. Springer efter passering av gruppen.

Skall kunde hon också. Här tillsammans med Matte Linda.

Här ligger den kommande Superriksmästaren, Hofrikets Obelle af Atto.

Och här står en nöjd vinnare för dagen. Rävhofs Amazing Alfa med sin Matte, Marie-Louise. Grattis!


När vi vaknade på Söndagen var det ju meningen att vädret skulle vara mycket bättre, men regnet formligen öste ner. Utställning stod på schemat. Matte smet iväg med Sandra tidigt på morgonen och sen fick jag knappt ens se henne. Fast jag hörde att Husse stannade och köpte ett par stövlar till henne, så jag antar att hon var någonstans ute i regnets dimmor. Men nu till utställningen. Här står jag fint och poserar inför domaren.

Sen kom det in en liten en som gillade vädret. Vattenpölar var toppen. Håller dock inte med om det.

Här är min söta syster Vinna, fast hon såg mest ut som en dränkt katt. Hon ogillade vädret mer än jag till och med.

Syster Viska, som inte ens ser blöt ut. Undra vad hon har gjort med pälsen för hon klarade sig liksom torr.

Och så kom Arga Annika, fast hon var inte så arg. Snygg är hon dock.

Och så lilla Usca. Hon tröttnade totalt på regnvädret och ville inte ens gå framåt ett tag.

Fin kritk fick jag. Och jag måste säga att Husse skötte sig utmärkt. Han hittade till och med leverpastej i Sandras bil och piggade upp mig med det. Tack Sandra för "lånet" av leverpastejen.

Till slut placerades vi. Viska blev 1.a, Arga Annika 2:a och jag blev 3:a! På 4:e plats kom Vinna och på reservplats Usca. Vad duktiga vi var allihopa. Vi 3 första fick Ck och Vinna fick ett Hp. Det innebar att vi fick gå in i stora ringen också ett varv, men där var det bara Viska som placerade sig som reserv.

Titta på den här dränkta tjejen. Det är Mindi. Hon blev bästa tik och placerade sig slutligen som BIM. Ett jättegrattis!!!

Och här har vi bilden på BIS och BIM. Ladylufs Zingo och Hässlehofs Hera-Guccidotter. I mitten står den tyska domaren. Ett jättegrattis till er bägge!!!

Domare för dagen (ring 1, våran ring) Maritha Östlund Holmsten och Jürgen Krämer (ring 2), som bägge höll gott humör, trots det otrevliga vädret.

Och sista bilden visar Superriksmästaren, Obelle af Atto. Ett jättegrattis!


Efter en lång resa, kom vi hem 23.15. Trötta allihopa. Husse och Matte släpade en massa prylar från bilen och när de lämnade dörren öppen gick jag ut för att hjälpa till, men jag fick inte vara med utan fick snällt följa med Matte in. Tittade förresten ut ur bilen vid ett tillfälle och tyckte nästan att jag såg en stor vit boll, men isf hade vi ju varit i Stockholm och det kan vi väl inte ha varit, eller... hörde någon muttra, nedrans GPS, men de höll sig glada hela vägen hem. Nu ska vi kurera Matte för hon plockade tydligen upp en förkylning i Gävle och jag har hört att vi kanske ska iväg snart igen.

Tass på er alla och ett stort tack till alla trevliga hoffar och hussar och mattar som jag/vi fått träffa under helgen! Ha det bra och jag hoppas att vi får bättre väder när vi träffas nästa gång. Massor av tasskramar och nospussar!
Vessla

1 kommentar:

  1. Jag ser en matte som skötte sig trots väder, kort o härliga såna med, men massor av dränkta katter, trodde det var Hoffar? Tur att man inte har pudel för då hade väl alla haft var sin paraply handler springades vid sidan *asg*

    Grattis till CK med!

    Ha en trevlig dag

    SvaraRadera