måndag 22 juni 2009

Midsommar kom och gick

Midsommarafton kom och vi packade in oss i bilen. Massor med prylar var det som skulle med. Trodde knappast att jag skulle få plats, men min bur var ledig till mig. Skönt det. Vi åkte rakt över landet, till Västervik för att fira lite. På bryggan möter vi en massa roliga människor. Jag blir helnöjd. Eftersom vi väntade på att någon mer skulle komma så fick jag traska runt en del på bryggan. Jag tror till och med att jag släpade runt kopplet efter mig. Under tiden tömde sig bilen också, och bryggan blev nästan full. Hur länge skulle vi egentligen vara borta? Så kom Fredrik utifrån vattnet. Jag blev såååå glad och skulle bara pussa honom lite.

Så kom då slutligen de sista. Det var Annika och hennes två monster. Oj vad de retades med mig. Skulle bara kolla in min rumpa, och jag vet nog allt att den är fin, men kan de inte låta bli! Till slut blev jag faktiskt riktigt sur på dem och visade tänderna bara de tittade på mig. De retades juH! Sen slängdes vi alla ner i båten och skulle visst åka iväg över vattnet. Framme på andra sidan möttes jag av Annelie och Usca. Och så hörde jag att det skulle finnas en massa monsterkossor också på ön, men dem såg jag knappt till. De måste ha kännt min närvaro och hållit sig på avstånd.

På ön var det massor med människor som inget hellre ville än att gå på promenader med oss hundar. Oj vad vi fick gå promenader, men det var härligt. På midsommardagen kom kameran slutligen fram och vi hundar fick en promenad ut till en härlig klippvik. Här fick vi äntligen springa lösa och bada. Första fotot är på en sjöhäst = mig! ;o)

Även om vattnet smakade lite konstigt så gick det bra att dricka.


Här är vi alla 4 fångade på en bild. Det är Grim, Usca, Basti och jag.

Grim i plurret.

Jag och Basti tjurade till oss vid ett tillfälle, och sen vet jag inte vad som hände. Plötsligt stod han med ett fast grepp om mitt öra och skakade det, AJ vad ont det gjorde. Och sen bara låg jag på rygg, fastkilad i en klippskreva och Basti stod över mig. Hmmm... förstår inte alls hur det gått till, men jag fick ge mig. Attans! Måste bara tänka ut en riktigt bra hämnd till nästa år.

Usca försöker hämnas åt mig tror jag, men hon hoppade ju på ryggen på fel hund ;o)

Stackars lilla Grim. Han hade det inte lätt. Usca och Grim rymde en sväng och hittade nog en riktigt smaskig lerpöl för de luktade såååå gott när de kom tillbaka. Själv tvärnitade jag när Matte röt i att jag skulle stanna. Måste ha varit chocken efter mitt tidigare nederlag som fortfarande satt i. Men Grim åkte ner i badet tillsammans med Matte Annika och blev avsköljd.

Han hämnades dock snabbt genom att skaka på sig.


Usca låg på en klippa och var ganska sur, för hon fick inte springa runt som hon ville längre för Husse Fredrik.

Sen kom Grim ut på lite för djupt vatten, för helt plötsligt sjönk han bara.

Årets nya mode, bär fanorna slickade runt bakbenen!

När de andra var i onåd passade jag på att bada lite på egen tass.

En mås flög över oss.

Vad är det här för valp, det var ingen valp med. Matte måste ha tagit en gammal bild, eller? Lilla Uscis.

Nej, vänta lite här nu. Det här hände faktiskt den här midsommarn. Usca fick tag på en tångruska och rusade glatt iväg.

Fast när hon kom tillbaka blev det visst tvångsbad. Iknuffad av Husse.


Men efter badet såg hon faktiskt vuxen ut igen.

Tillbaka utanför altanen. Uppbunden igen. Ont i örat. Trött!

Äntligen kom människorna på att jordgubbarna de skulle ätit igår hade de glömt och nu blev det gubbar med mjölk/grädde och socker. Mumma. Tur att man slutligen fick smaka ett par gubbar. Fast de sista jag fick smakade riktigt udda. Sillsmak på dem, urk sa Matte, fast jag tyckte att de var en spännande variant.

Slutligen fick jag komma upp på altanen. Men då var jag så trött att jag fick palla upp huvudet, så att det inte skulle ramla omkull.

Fast jag slockande visst ändå.


Nätterna spenderade vi i ett tält. Det var riktigt skönt att få krypa in där och jag sov helt underbart gott. Trots att mördarkossorna kom förbi första morgonen, och även när jag hörde människor utanför tältet så var jag helt lugn. Det var vårt eget krypin och jag var såååå trött. Första natten delade jag liggunderlag med Matte. Jo, jag knuffade bort henne från sin plats, när det började bli lite trångt, men men. Andra natten fick jag ligga på en jacka jämte Husse, men när de somnat kröp jag över och la mig vid Mattes fotände, men hon blev bara glad, för då blev jackan ledig och jag värmde hennes fötter. Kl 8 på morgnarna vaknade vi av att solen sken och tältet förvandlades till en bastu. Men det var gott att få sova i tält.

Igår åkte vi hem och då fick vi åka på en större båt. De andra hundarna skulle stanna kvar på ön, så jag fick all uppmärksamhet. Underbart! Sen fick jag komma in i min bur och den ville jag knappt ens lämna för en kort kisspaus under hemresan. Jag fick smaka lite korv av Matte och andra små godsaker när de pausade och resten av resan sov jag som en stock. Nu ska jag ta och snarka vidare i soffan en stund.

Tass på er alla och hoppas att ni också har haft en underbar midsommar!
Vessla

1 kommentar:

  1. Ni har verkligen haft en toppen midsommar ni! Kram på er

    SvaraRadera