onsdag 21 juli 2010

Hoffeträff i Kungälv

Äntligen var det dags. Husse packade bilen och vi körde iväg till Kungälv för en hoffeträff. Vädret var ganska bra till en början, för att övergå i stekande hett. Men vi hade skoj ändå. Här kommer Dixi flygande in på planen. Hon har fått syn på halvsyrran och vill direkt springa fram och leka.

Patricia och Zimla förevisade rutan. Man gör så här: ta hunden i halsbandet och kasta iväg den.

och så bara är hunden i den där rutan. Förstår inte alls hur det går till...

och sen kom en tennisboll flygande och efter flög Zimla.

Zimla sitter och funderar lite. Undra vad hon tänker på. Jag tror att hon bönfaller korven att ta en flygtur, vad tror ni?

Oj, här kommer ju jag springande. Tänk att jag fastna på bild också.

Dixi har fått en kamptrasa kastad till sig och springer snällt in med den till Matte.

Lycka sitter vid sidan av planen och ser lycklig ut. Hon och Inger har nog en paus ifrån träningen. Varmt var det ju, så många pauser behövdes.

Kontakt tränade de på. Lycka tycker att Inger är inne i en jobbig fas just nu. De verkar inte förstå varandra riktigt. Lycka gör så gott hon kan för att göra Matte glad ;o) Jag förstår dig Lycka och lovar dig att med tiden så blir det bättre igen.

Mindi fick komma ut en kort stund på planen. Då blev det krypträning och kamp. Oj vad hon tar i.

Sen visade Zimla att Mattar kan vara elaka. Titta här bara. Skvätta vatten på detta viset.

Men Husse visade snart att det inte bara var Mattar som var elaka. Jag fick minsann hela dunken över mig och tänker inte för en sekund erkänna att det var skönt... eller jo...

Stora grabben Zigurd var också med och tränade. Han börjar bli en riktigt stilig grabb.

Gemensam platsliggning tränade vi. Det är jag som ligger i mitten mellan Zigurd och Zimla.

Åh, mysstund. Tänk om man fick vara så där liten som Dixi och krypa upp i Mattes famn. Eller vänta nu här. Jag ville inte krypa upp i någons famn när jag var i den åldern. Jag ville bara busa runt.

Ipzy fick även hon komma ut en liten sväng, men det blev nog ingen träning.


Efter träningen åkte vi hemåt. Skönt att få lägga sig i bilen, trodde jag. Då attackerade vattenskålen mig och jag var tvungen att bara putta till den lite, typ tusen gånger. Sen blev nog Husse sur :o( Hmm... han förstår mig inte helt.
Ha det så gott och tass på er alla,
Vessla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar