onsdag 21 juli 2010

Träning på Kungälv

Idag blev det lite smått och gott. Huvudsaken var att kunna ha Vessla lös och det gick riktigt bra, var bara tvungen att säga till Dixi lite en gång, men annars väldigt följsamt. Vi hann träna några saker under dagen.


Inkallning (ingångar har ju lite att önska om jag säger så, bom krasch bang säger det i Husse när Vessla hoppar in och använder Husses ben som stoppkloss).


Hoppet satt som det skulle. Eller tja, det är visst en ingång där också. Men det är principerna som räknas, eller hur?


Vi tog upp kampen ett par gånger och Vessla svarar hyfsat på den. Det som stämmer sämst med träningen är belöning. Tråkiga belöningar, maskinmässigt och utan go och tanke i. När vi kör lek mellan eller efter träning är det bättre, varför går det bättre att vara rolig då? Bara att jobba på, kortare pass och bättre belöning, vi är inga maskiner.


Vi körde en plats med Zigge och Zimla på varsin sida. Vessla körde varianten med huvudet i backen (på kommando) och klarade det rätt så bra. Sista repet tog hon upp huvudet efter nästan 30 sek. Behöver jag säga att jag tänkt klicka på 30? För många misslyckanden på detta nu, vi tar ett steg tillbaka och bygger grunden bättre innan vi förlänger tiden tror jag.


Här har vi dagens hoffemätare. Vessla är "en Ina hög" och "såhär bred" visar Ingela. Hoppas att det är Ina som mäter på RM så att vi blir godkända.


Lite fri bjudningar också. Vessla visade upp lite mer energi och här tror jag att hon backar. Det är ett av hennes favvomoment, kanske kan rösta in det i någon special.

Dessutom blev det lite vändningar på stället, korta fotgång samt ingångar. Position är något som vi måste slipa på.

Som sagt : nöjda med följsam- och löshet. Lite för varmt. För dåliga belöningar. Var är kriterierna (dags att jobba med sådana igen)? Vi hade kul och trevligt, bara att fortsätta träna positivt nu.

1 kommentar:

  1. Tack för idag, ja nog blev jag överraskad alltid!!

    härligt med uppis jag kikar på min i morgon

    Nu är det svalt ute bara +24 o efter tre duschar idag så kan jag tänka mig en till innan man hoppar i sängen.

    KRAM

    SvaraRadera