söndag 24 april 2011

Påskhelgen

Så har det varit påsk. Jodå jag märkte faktiskt av det, nästan i alla fall. Fick väl inte så många ägg att äta, men någon prinskorv smet allt ner i gapet. Vi åkte iväg på skärtorsdagen till Mattes föräldrar. Det blev ett par härliga dagar med ljuvligt väder. Något varmt om jag ska vara helt ärlig. Vi hittade en massa vita blommor och jag fick posera med dem.

På lördagsmorgonen blev det utflykt ut på Hissö. Här brukar jag få springa omkring och toka. Men det verkade annorlunda idag. Matte rymde iväg med min frukost och jag satt kvar i bilen och ylade. Elaka Matte! Sen kom hon tillbaka och Husse och hon åt frukost, men jag fick bara titta på. Inte ens med min blidaste blick lyckades jag få något.

Hmm... får väl göra som Husse och läsa tidningen...

Det var som vanligt riktigt fint. Här sitter jag och tittar ut över Helgasjön.

Så slutligen hände det något. Min spårsele åkte på och jag fick börja spåra. Jag jobbade på och så hittade jag första pinnen. Belöning. KORV! Mmm... gott! Jag var ordentligt hungrig.

På att igen och jag hittade spåret efter Matte. Det var sammanlagt 4 apportpinnar i spåret och jag jobbade ordentligt för att gräva fram dem. Varje pinne belönades med KORV hos Husse och för varje pinne så blev jag mer och mer intensiv i mitt korvätande. Så efter att ha blivit skrämd av en pinne som hoppade upp och högg mig och två lösa hundar som sprang omkring och försökte villa bort mig, så lyckades jag ta mig till slutet. Där fanns min frukost! Jippy!

Husse jagade rätt på några pinnar och jag blev så glad att jag ställde upp mig och viftade på svansen.

Nu skulle det bli bad! Vilken belöning!

Jag hoppade runt i plurret som en säl, eller möjligen en bredkäftad groda, men den beskrivningen gillar jag inte riktigt.

Matte tyckte att jag nästan såg ut som en afghan.

Men jag flyger i alla fall som en kanonkula.

Framåt kvällen efter ganska mycket vilande blev det träning på Växjö brukshundklubb. Husse roade sig som ni ser. Jag fick dock inte lyfta huvudet och titta på honom, för jag skulle tydligen ligga plats.

Vi tränade även på rutan. Jag var dock ganska trött i kroppen och knoppen efter dagens tidigare eskapader, men någon gång orkade jag lägga ner lite extra energi och sprang in i rutan.

Husse belönade mig med den orangea leksaken och så jagade han mig. Det är det bästa jag vet!

Hopp över hinder hann vi också med och där fick jag lite påslag av ny energi.


Det var en härlig helg. Det enda man kunde önskat var väl lite mera vila, för uj vad trött jag var. Men idag har varit en vilodag. Jag har hört att det blir träning i morgon igen och det känns skoj. Hoppas att det blir jackpott med en massa korv!

Tass på er alla,
Vessla

1 kommentar: