onsdag 20 juli 2011

Prästtjärn och en annan liten tjärn

Mmmm... se så härligt! Jag fick med mig Husse och Matte till en ny plats. Vi gick uppför och nedför en massa backar. Slutligen öppnade det upp sig och vi hade nått fram till en tjärn.

Kom igen nu! Nu badar vi! Fast det var bara jag som ville bada. Förstår inte att de kan vara sådana landkrabbor. Matte gnällde något om att hon inte hade badkläder med sig. Jag förstår ingenting. Varför skulle man behöva speciella kläder för att bada?

Ett tu tre...

på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det!

Tjihoo!

Magplask!

Mmm... simmar fram som en utter. Härligt skönt i vattnet. Vackert.

Matte fotade ett uppochnervänt träd... eller?

Sälen har strandat och väntar på att Husse ska kasta ut leksaken.

Puh, lite jobbigt. Har badat i 4 omgångar och simmat efter leksak flera varv varje gång.

Tänker du kasta leksaken fler gånger??? Jag tror jag orkar. Men det blev inga fler kast med leksaken. Istället blev det strax hemfärd. Framåt kvällen blev det dock en löprunda med Husse. Pust och fy! Jag vill inte!

Sånna här tycker jag INTE om. Jag får nästan panik när jag råkar simma in bland en bunt med sånna här. Usch! Utrota! Men Matte tycker att de är vackra.


Tass på er alla, nu ska jag återgå till att vila aktivt i min biabädd. Hoppas att det snart är dags att sova!

1 kommentar:

  1. härliga kort, ja visst e det så att man måste ha kläder me sig om man inte gillar nakenbad.

    Hoppas ni får en trevlig dag!

    SvaraRadera