söndag 29 november 2009

Vilken helg...

Jag tror Matte är där borta...

Menar du där?

Nej, där är hon ju! Titta!

Husse och Matte tycker att det är bättre att ta poseringsbilder på mig i skogen. De säger att det är bra när mina långa ben sjunker ner lite i mossan. Förstår inte alls vad de menar med det.

Kanske är det bättre att jag poserar liggande då.

Husse och Matte gick runt och letade efter såna här och dess kusiner, trattisar. 3 påsar fick de med sig från de värmländska skogarna.

Efter en bra skogspromenad fick jag faktiskt träna lite med Husse, lös!

Jag bjöd på både det ena och det andra.

Och var bara lite småtokig.

Backade snyggt.

Solen tittade fram en liten stund.

Jag rymde bara en gång, ett varv runt huset och så en gång till då jag drog ut över fältet. Här är jag på väg tillbaka.

Jag är bara lite crazy ;o)

Jag fick testa en ny targetplatta och det fattade jag på nolltid. Direkt gick jag dit med tassen. Det trodde de inte. Ha! Sen satte jag mig ner och skällde.

På eftermiddagen kom tvillingarna på besök. Vi byggde tågbana tillsammans. Jag hjälpte till massor. Dels fick de bygga banan runt mig och så hjälpte jag till och bar vägen till dem.

Här är bus-Kristoffer, som klättrade ut och in ur sin bur. Så får aldrig jag göra.

Och här är den andre busen, Samuel. Matte fick inte fotografera honom.

Jag fick äta en massa havrepuffar ur tvillingarnas händer.

De kröp omkring på golvet hos mig.

Och massor med klappar och kel utdelades. Jag gav tillbaka i stora lass med massor av pussar. Men de gick att torka bort sa tvillingarna.

Till slut blev jag bara såååå trött. Jag fick krypa upp i en soffa bakom Husse och gömma mig ett tag.

Idag på förmiddagen gick vi återigen en skogspromenad. Fast jag var bara totalt tokig. Det var så mycket rådjur och annat i luften så jag stod nästan på bakbenen hela tiden och nosen bara gick. Trots långlina försökte jag rymma säkert tusen gånger. Husse var tokig på mig ;o) Hmf!

Inte skulle väl jag försöka rymma. Jag som är så snäll. Och uppbunden på alla de sätt. Halsband och sele och långlina. Det är ju elakt!


Nu har vi kommit hem efter en helg i värmland. Husses mamma fyllde visst år, för vi gratulerade henne med en massa pussar (åtminstone jag) och paket i sängen i morse. Jag fattade inte alls varför hon låg där. Ville hon ha sällskap undrade jag och försökte krypa upp. Men det fick jag inte. Det har varit en rolig helg, fast lite trött är jag allt fortfarande. Jag är ju inte så van vid att ha småbarn runt mig.

Tass på er alla och jag hoppas att ni haft en bra första advent!
Vessla

1 kommentar:

  1. Va trevligt ni har haft det då=) Härligt med ökad förväntan! Kämpa vidare! Tyvärr kan inte jag medverka den 12 december för jag jobbar då, men vi satsar på nästa år=) Kram

    SvaraRadera