måndag 21 december 2009

SNÖ!!!!!!!!!!

Gissa om jag vart förvånad i morse när det var alldeles vitt ute. Till och med Matte blev lite chockad. Underbart, ljuvligt, härligt. Tyvärr hann vi inte med så mycket mer än en vanlig morgonpromenad, dock med lite extra lek. Men jag hade tur på hunddagiset idag. Det var dags för min tur i rastgården. Jag rejsade omkring och busade hela tiden. Helt underbart. Folket på dagiset berättade för Matte att jag var riktigt snabb!

När vi kom hem, Husse kom och mötte oss vid dagiset, så blev det en tur ut i snön. Jo, den ligger faktiskt kvar. Jag fick springa lös och jag tokrejsade som en galning. De första minuterna bara galopperade jag runt runt runt i en jättestor cirkel. Sen kunde jag lugna ner mig och höll mig faktisk i skinnet resten av tiden. Jag fick träna lite. Senaste grejen är att jag ska lägga ner huvudet på marken. Det har jag inte fått testa utomhus tidigare, men det gick bra.

Härligt med snö. Vi blev alla på riktigt gott humör. Underbart. Jag fick träna slalom, sitt fint, fot, hålla mig i närheten och vara uppmärksam.

Huset är julpyntat nu och en massa ljus är uppsatta.

Är det verkligen här vi bor? Måste kika in. Kanske är det någon annan hoffe som bor här. Nej, det är mitt hus.

Riktigt mysigt med alla ljusen och SNÖN!

Till och med Panda tog en liten ofrivillig tur utomhus och Matte var riktigt snabb med kameran, för det var inte länge han ville vara ute idag. Han tycker nog inte om snön lika mycket som jag. Men jag har för mig att förra året var han ute en hel del i snön. Han kanske bara behöver vänja sig.


Tass på er alla, jag hoppas att ni alla har fått snö att njuta av. Och jag håller tassarna för att snön ska stanna riktigt länge och att den byggs på med massor med mer! Fast kanske inte förrän i morgon kväll. Jag har hört att vi ska få gäster och jag vill ju gärna att de ska kunna komma fram.
Vessla

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med en vinter jul för en gångs skull=) God Jul på er

    SvaraRadera