lördag 21 maj 2011

Göteborgsvarvet

Idag var Husse lite smått konstig under förmiddagen. Jag kände att han var lite nervös inför något, men jag kunde inte riktigt förstå vad det handlade om. Skulle vi ut och tävla kanske. Men det var det visst inte. Han åt en tidig lunch och sen åkte han iväg ensam. Förstod ingenting. Så efter ungefär 2 timmar packar Matte ihop, men som tur väl var så tog hon fram koppel. Jag skulle få följa med. Efter en tur med spårvagnen spanade vi mot lite folk som kom springande. Matte påstod att det var "täten". Jag förstod ingenting. Vadå täten?

Sen mötte vi upp med Åsa, Mattes brors flickvän. Jag blev toppenglad och ville nästan äta upp henne. Massor med pussar och lite tugg blev det allt. Sen gick vi iväg. Förbi en massa folk och hundar. Det stod en stor grupp med trumspelande dansande människor som vi passerade förbi. Det var lite högt i mina öron när vi gick förbi på ungefär 1 m avstånd. Sen gick vi förbi ett band som stod och spelade på ett lastbilsflak, men det var ju inget att bry sig om. Vi gick ner mot kusten och där var det båtar i vattnet. Det var spännande. Det var även en massa folk ute och sprang, men det brydde jag mig alls inte om. Båtarna var mycket roligare. Matte och Åsa stod och tittade på folket, och så vid ett tillfälle tjoar de till. Hmmm... undra om det var Husse som passerade. Jag måste ha missat honom. Så efter ett tag kom även Stefan förbi, men jag missade han också. Sen traskade vi hela vägen tillbaka. Vi såg dock inga hulliganer, eller andra galningar längs med vägen, så jag slapp försvara Matte. Hoppas Husse hittar hem snart. Då ska vi nog vila i soffan.

Tass på er alla vänner,
Vessla

2 kommentarer:

  1. Hoppas husse har hittat hem och att det gick bra för han.
    Ge han en nospuss från mej,Lycka

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra för husse.
    Hem måste han ju hittat för ja tror inte han sprang till Kungälv på söndagen iaf ;) Trevlig dag ni hade :)
    Kramis

    SvaraRadera