torsdag 14 juni 2012

Första försöket med tungapporten

Igår blev det återigen träning på GMBKs öppna träning. Var lagom mycket folk och hundar i gång, och så är det bra att få träna på lite platsliggning. Men först uppvärmning med lite fotgång.

Och belöning med kampen. Stor Vessla ;o)

Vi lånade en tungapport ifrån klubben för att testa och se om Vessla ville träna med den. Intresset var ganska svalt.

Jag kan ligga plats jämte den, eller på den för den delen...

Menar du verkligen att jag ska behöva lyfta upp den?

Nja, jag testar att rulla den med tassen istället.

Du skämtar alltså inte, Husse?

Ok jag lyfter den väl då, men högst motvilligt. Det hjälpte lite när vi ökade intensiteten i belöning genom att belöna med kamp istället för godis, men nja, det kommer nog ta tid att få henne att tycka om den här apporten...

Lite spring till rutan blev det också. Vessla höll ganska bra tempo och fick kastat bollsnöre genom rutan, när hon höll bra tempo utåt.

Man kan hoppa ut ur rutan också...

Fånga mig inte i svansen Husse. Då blir jag grinig!!!

Vessla fick för första gången testa att hoppa på fullhöjd på hindret. Vi misstänkte att hon skulle tveka, eller slå i, men hon tog i för kung och fosterland och flög över. Testade ett par gånger och det gick bra.

Så här glad blev Husse... eller var det frustration för att hon skippade ett återhopp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar