söndag 9 juni 2013

Tråk tråk tråk

Äntligen har jag fått lägga tassarna på tangentbordet. En tråkig period är förbi. Matte har spenderat all sin tid framför sina böcker...

... hur jag än försökte kunde jag inte förstå charmen med böckerna. Jag tuggade på dem, men de smakade inte ens gott.

Jag höll Matte sällskap, kikade över hennes axel.

Trots att jag tröttnade på att kolla på henne, så fortsatte hon att plugga.

Men nu säger hon att "tentorna" är över för den här gången. Det verkar som att det betyder mer tid för mig. Sen tentorna tagit slut har jag fått leka med Linda. Jag har fått spåra. Jag var duktig! Ca 300 meter med ett par vinklar och 4 burkar med godis i. Jag ledde oss fram till alla burkarna, och kämpade mig igenom vinklarna. I helgen har vi haft besök av mormor och morfar. Det tyckte jag var roligt! Jag fick gosa och kela en del med dem. Kröp upp i kökssoffan hos morfar och gosade. Min människokusin som är född på samma dag som jag blev doppad i vatten i helgen, människorna säger att hon blev döpt, men jag tror att hon bara behövde tvätta håret ;o) Under tiden fick jag ha min Linda här. Det tycker jag är toppen. Bilder från det där dopet kommer nog också om någon dag.

Nu har Matte fått sommarlov och hon har lovat att vi ska hitta på en massa roliga saker. Hoppas vi ska ut i skogen och jobba. Det tycker jag bäst om. Tycker det är dags att Vessla ger mig ett eget konto till bloggen så att jag inte behöver sno Mattes konto när jag vill berätta om något.

Tass på er alla,
Diesel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar