måndag 2 mars 2009

Årsmöte

Så var det då dags för årsmöte i hoffeklubben, det innebar en del sitta i bilen, men framför allt innebar det att jag fick träffa lite syrror. Det var trevligt. Dock, den där Vinnas Matte Sandra, som jag minns som söt och snäll och väldigt pussvänlig, var inte alls lika vänlig längre. Hon bara skrattade åt mig. Sååååååå elakt! Hmf. Bara för att Vinna måste ha fått anabola istället för mat sen vi sågs sist och jag fått gå på diet och tappat all päls så får man väl inte skratta åt mig. Så förfärlig ser jag väl ändå inte ut? *snyft*


Titta vad syrran gjorde direkt när hon kom ut för att hälsa på mig. Hon bara flög rakt upp på ryggen på mig.


Hon snusade mig i örat, det är ju mitt kännetecken.


Lite nerslagen kände jag mig allt.


Men hon är ändå sig lik, den där Vinna.


Snusen petade hon in nästan på en gång.


Sandra och Vinna passade på att träna lite bevakning i skogen på våran promenad.

Det här var det närmaste till lösa som vi fick var. Husse och Mattarna skyllde på skidåkare i skogen och bla bla bla... hmf!

Vi är dock fortfarande ganska lika, systra min och jag.

Jag hittade en stor pinne och började frenetiskt att tugga på den, samtidigt som jag höll ett vakande öga på Vinna. Men tro inte att det hjälpte...

Hon tog tag i den andra änden och trots att jag gjorde mitt allra bästa för att skrämma bort henne. Jag morrade ända nerifrån tårna... men till slut så särade Husse på oss.

Min andra syster, Viska.

Vinna hälsar på en liten kille från X-kullen.

Sen ställde hon upp sig för en fotoshoot. Hon har verkligen vuxit sen vi såg henne senast. Tydligen så har hon slutligen kommit på att mat faktiskt är gott och nu äter hon bra två gånger om dagen. Tänk om jag också fick lite bra mat.

Mina systrar hittade en liten terrier. De tänkte nog attackera den från varsitt håll.

Söta syster Viska.

Efter mötet blev det lite träning för några av oss. Vi var bara två som orkade oss ut på planen. Här sitter jag och väntar på en inkallning, men jag måste ju hålla koll på syster Vinna samtidigt.

Kommer hon hitåt eller?

Det var nästan att jag vände tillbaka mot Vinna, men så kom jag ihåg att Husse faktiskt hade ropat på mig och så satte jag fart åt rätt håll!

Här kommer hon ju springande emot mig. Fast hon vände hon med.

Vinna fick kampa med sin Matte Sandra, undra vem av dem som var gladast?

Här kommer jag flygandes till Husse.

Vinna ville visa att hon inte var sämre hon, så här flyger hon med.

Puss på dig Husse. Det var en rolig träning idag.


Viska och Bodil visade sig ute på planen, men jag hörde något om mycket snö... och då kunde man ju inte träna...

Men Viska och Vinna fick busa loss en stund. Vinna är överst.




Husse och jag tränade på duktigt under tiden och jag fick leka med läderlappen.


Här kommer förresten Mamma Ida och Anna. Ida ville visa upp hur man ska göra för att busa med sin Matte, men...

tji fick hon, för Anna var visst med på noterna.

Mamma visade dock upp var hoppigheten när man hälsar på människor kommer ifrån. Oj vad hon studsade. Tihi, tur att man har fått sånna bra egenskaper från Mamma.

Sen bar det hemåt igen. Efter en ganska lång bilresa var det faktiskt skönt att komma hem och få sova i sin egen säng. Under natten till söndagen fick jag själv leta upp något att sova på. Hittade lite lakan och sen satte jag igång och bäddade med dem. Tur att man kan ta hand om sig själv. Höll förresten även på att få en utskällning för något jag inte gjort. Matte tyckte hon hörde att jag skällde på natten, men det var faktisk sköldpaddorna som vi delade rum med som förde liv.

Nu är det återigen dags för att krypa ner i bädden,
tass på er alla kompisar, hoppas att vi ses snart igen,
Vessla

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Ni ser ut att ha haft en mycket trevlig helg med massor av SNÖ!

    Hos oss så töar det bort nu, ligger kvar på vissa ställen o gissa om Grosse och Mixa är snabba på att rulla sig där. Zimla har inte kommit på det än....

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Va trevligt ni verkar ha haft det! Himla fint och se mycket snö, men nu längtar faktiskt även jag till våren och solen. Hoppas vi syns snart. Kram

    SvaraRadera
  3. Hahahah, *ASG*.....Du e för Roolig i dina kommentarer...Fina bilder...Kram på er....

    SvaraRadera