måndag 2 mars 2009

Örebro- del 1

I lördags bar det av upp till Örebro. Vi skulle hälsa på Usca och hennes Matte Annelie och Husse Fredrik. Det tyckte vi samtliga var jätteskoj. Vi åkte ut till stallet för att hälsa på Annelies nya häst och väl där gick vi ut i skogen. Nu var det lek och bus och rejs på gång. Usca fick sig visst en liten flygtur.


Men hon sa, kom igen då. Nu busar vi. Och jag svarade, om du törs så...


Sen sprang vi runt som vilddjur. Mattarna och Hussarna var jättenöjda. Tyckte att vi uppförde oss och att det var bra att vi tröttade ut oss.


Skuttade fram gjorde vi också.


Efter en stund började den där tröttheten kicka in, men vi fortsatte på samma sätt som innan dock med lite längre hängande tungor.


Pilutta dig, Usca. Vessla tyckte att det var riktigt obehagligt när Usca slängde ut en tunga mot henne, men tydligen så kunde hon få göra det tillbaka.

Mycket tumlande i den ganska djupa snön blev det. Vita hoffar emellanåt.

En liten vilopaus, men jag håller en tass på Usca för att hålla henne lugn så att jag får vila lite till.

Sen är det full attack igen. Här kommer Usca i ett flygande anfall.

Då blev jag faktiskt lite grinig på henne.

Men sen hamnade vi återigen i en hög och busade och kramades.

Nedan följer ytterligare en bunt med kort från våran buslek.
Viskar i Uscas öra, ska vi kramas en stund till?
På kvällen fick Hussarna och Mattarna kycklingfilé, klyftpotatis och svampstuvning med vitt vin till, och vi fick inte smaka en endaste smula. Efter det käkade de våfflor också, men vi fick fortfarande inte ens slicka i gräddbunken. SNÅLT! Men jag vill ändå komma på återbesök. Tror nog att det skulle blivit betydligt mera godsaker om inte min Matte och Husse varit med. Ska nog försöka lämna dem hemma nån gång och åka på eget besök.
Tass på er alla,
Vessla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar