tisdag 31 mars 2009

Ett träningspass med Husse

Jag har börjat återhämta mig efter Mattes elakheter under eftermiddagen (läs föregående inlägg). Så när Husse kom hem och föreslog att vi skulle gå ut och träna lite så lät det som en toppenidé! Fast nu när jag tänker tillbaka så är jag inte fullt lika säker. Kolla bara. Hundmisshandel redan på första bilden. Jo, Matte envisades med att jag skulle fotas och då skulle det ju vara utan halsband. Hmf!

Men jag börjar växa till mig igen. (Ok jag vet, pälsen är lite stooooor och fluffig, men vad gör man inte för att se större ut?)

Men lite fin är jag ändå, eller hur?

Så där lagom fin att Nemo kan få komma förbi nu. Hmm... han kommer ju där borta!!!

Jag känner doften av honom!

Husse, släpp loss mig, annars så släpar jag bort dig till honom!

Men Husse då, fick jag inte? Observera även min fina runda goa rumpa ;o)

Sen fick jag syn på en annan hund på andra sidan planen. Snacka om att man kan ligga högt ;o)

Sen kom brorsan och störde i träningen. Han försökte smita över planen utan att vi skulle märka nått. Som om det skulle gå. Jag plockade in honom i nosen direkt!

Som avslutning på träningen blev det 3 minuters platsliggning. Matte nyttjade tillfället.


Dagens träningspass bestod för övrigt av fot, långa sträckor, vändningar, svängar, halter och starter. Det blev även läggande och ställande under gång. Husse och Matte sa att jag gjorde de snyggaste läggandena under gång någonsin! Väldigt snabba! Så jag får väl erkänna att det var ganska härligt ute till slut.

Tass på er alla,
Vessla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar