måndag 18 maj 2009

Helgen

Här kommer en uppdatering från en härlig helg. I lördags var vi ute och jobbade i trädgården. Grannarna var också ute och jobbade, och jag blir ju så himla glad! De är härliga våra grannar. Jag fick hälsa och passade på att sno en arbetshandske. Viftar man med den i luften mitt framför min nos så tar jag det jag kan och sticker. Oj vad fart jag fick i benen. Fast jag lämnade tillbaka den till Husse när han sa till mig.

Därefter gick jag upp på berget för att bevaka lite.

Hmmm... nu blir jag allt lite sne, vad är det där för dumheter som pågår utanför våran tomt!

Hann inte ta itu med problemen, för jag var ju tvungen att hjälpa Husse också.

Men jag höll ett vakande öga på tomtgränsen.

Hmm... måste titta lite närmare på det där. Utanför tomten hade vi två katter som låg och latade sig. Jag var på väg att flyga över staketet, men Matte fick tag i mig.

Mattes fina tös, inte skulle väl jag flyga över staket...

När vi gått in så intog katterna våran tomt. Jag fick snällt stå innanför fönstret och spana. Matte tog kameran och gick ut. Morris ligger och överblickar allt.

På våran tomt ligger lille Challe.

Och hans mamma Sixten. Hon var lite konstig och låg och rullade sig i gräset.

Challe höll ett vakande öga över henne.

Sen gick de alla iväg.


På eftermiddagen fick jag en tur i skogen. Husse försvann och vi blev tvungna att hitta honom. Det var ett konstigt spår efter honom. Han hade gått en bit och sen verkade han ha stannat och stått stilla ett tag och sen gått vidare igen, upprepade gånger. Matte hade ingen aning om var han var och jag fick jobba duktigt för att hitta honom. Ibland flög jag iväg lite för snabbt och då bromsade Matte och jag fick börja om igen. Men vi tog oss hela vägen fram, det var nog ett par hundra meter och sen hittade jag Husse. Fast jag var sååå trött så jag orkade inte kampa med honom, utan han fick belöna mig med omväxlande köttbullar och vatten. Trött!

På söndagen fick jag också spåra. Även nu försvann Husse en stund, men han kom självmant tillbaka denna gången. Dock så försvann Matte och det var nog henne jag skulle hitta tänkte jag. Följde hennes spår duktigt, men sen fick Husse mig till att byta spår. Det var tydligen honom jag skulle följa efter i alla fall, men han gick ju hos mig. Konstigt. Men jag jobbade på och i slutet av spåret hittade jag Matte liggande på rygg i skogen. Där fick jag äta köttbullar ur en burk. Gott och trevligt. Husse och Matte var väldigt nöjda. 

Tass på er alla,
Vessla

2 kommentarer:

  1. Tack=) Det var verkligen super skoj! Flitiga ni vart med spår. Jag är jätte sugen på att spåra ordentligare(läs oftare) nu, men har ändå inte blivit något*hm* Får se nu till helgen på lägret vad det blir av det! Jo, vi har allt tänkt att åka till RM:et. Ni med??? Stor kram på er från oss

    SvaraRadera
  2. Ja, det kanske faktiskt är så=) Jo, jag och min mamma skall ha min mormors ägg husvagn=) Så vi kommer bo på hundklubben där i gävle. Först tänkte vi mammas husbil, men eftersom man skall flytta på sig på lördagen så blir det bil och husvagn=) Har ni tänkt camping stuga eller?? Kram

    SvaraRadera