måndag 11 maj 2009

Helgrapport från en trött Vessla

Så har ännu en helg passerat. Jag har väl inte känt mig helt ok än, utan lider fortfarande av mitt löp och sen är det faktiskt ingen höjdare att ha urinvägsinfektion. Piller äter jag morgon och kväll i maten så jag märker dem inte ens. Hoppas verkligen att jag ska må helt bra snart. Från att ha kissat nästan tusen gånger per promenad har jag nu gått ner till knappt 1 gång per promenad. Det är nästan så att Husse och Matte oroar sig för att jag inte kissar nu. Man måste ju jävlas lite med dem. 

Vi har tagit det ganska lugnt i helgen. Åtminstone så har jag det. Sen att Husse och Matte var i väg och handlade mat på morgonen i lördags och sen städade byn under halva dagen efter det, ja det gjorde ju bara att jag fick en lång och skön sovmorgon. Lugnt och skönt. Sen fick jag faktiskt följa med bort efter städningen för det serverades grillad korv. Jag skötte mig helt exemplariskt. Satt i ett hörn och tittade på folk och på korvar. Tiggde faktiskt bara lite, och bara när det verkligen erbjöds. Och visst fick jag korv, gott gott. Matte fick en kycklingkorv som hon nog inte tyckte så bra om, för halva hamnade i min mun. Jag satt så fint på bakbenen och smaskade på den. Mums. Sen fick jag även hälsa på halva byn. Något trött var jag nog allt för jag höll mig på alla fyra. Helt otroligt, sa Matte. 

Ett träningspass hann vi också med. Det blev mest träning på att vara närvarande och söka upp Husse när han gick iväg. Trots att jag var jättetrött så tog jag mig till Husse hela tiden, och slöt upp gick fot en liten bit och sen fick jag en kastad belöning. Medan jag åt upp den så hann Husse smita iväg igen och jag fick återigen jaga i kapp honom. Lite vanlig fotträning blev det också, men jag var lite för trött för att verkligen orka hålla full kontroll hela tiden.

Sen blev det lite mera vila. I söndags åkte Matte och Husse iväg igen och fyllde bilen med hundgrejjer. De kom hem med två stora säckar med hundmat, och en liten säck. Massor med tuggben, en hundtunnel och en hund och katt-kalender.  Vad har hänt? Så där mycket köper de aldrig till mig. Sen visade det sig att nästan hälften var gåvor och gratisprylar, men det gör ju inget. Det ska bli gott att få sätta tänderna i alltihop. 

Igår fick jag en promenad i skogen. Vi gick 5:an. Lite energi sprittade till i benen då och då, men mest lunkade jag på i lugn och ro. När vi hade gått lite mer än halva sträckan så tog jag täten och började vilja komma hem. Då går jag längst ut i kopplet, fast utan att dra, för det är ju lite för jobbigt. Då hojtar Matte till och så var det en sån där orm igen. Jag fattar ingenting, men både Matte och Husse blev lite stirriga. Och jag fick godis, så det var ju bra.

Nu tycker jag det är dags att löpet går över. Matte klagar på att jag droppar över hela golvet. Hon säger att golvet har fått pricksjukan... Och några pojkar får jag ju ändå inte träffa ;o(

Tass på er alla,
Vessla

Glömde ju att berätta att jag hämtade en öl ur kylen till Husse i lördags. Först öppnade jag kylskåpsdörren och sen tog jag ölen och gav den till Husse. 

1 kommentar:

  1. Duktig Vessla som servar husse*hehe* Snart kanske Mindi kan med! JObbigt med UVI. Det e inge roligt alls... Vart har ni varit med så mycke gåvor?? Dit skulle man tagit sig! Kram

    SvaraRadera