tisdag 19 maj 2009

Igår var det måndagsträning igen.

Igår fick jag komma ut och träna en stund tillsammans med en hel massa andra hundar. Här går Husse och jag fot.

Häråt!

Jämte planen stod Blair och roade sig på sitt sätt. Hon påstod att trädet behövde trimning.

Här är en annan av våra träningspolare, flatten Neo.

En Aussie var också med och tränade. 

Det var många som satt och tränade passivitet, åtminstone Mattarna påstod det, även om jag tycker att det här ser ut som tiggningsträning.

Resultat gav det också. Jag blev lite avundsjuk. Varför har inte Husse och Matte äpple med sig till mig?

Vi var faktiskt inte ensamma om att träna på planen denna gången. Ett tag var vi faktiskt 3 hundar igång samtidigt.

Och här ligger lilla valpen, fast han är visst inte så liten längre. 7 månader, lille Iver.

Apportträning testade vi. Under gång, läggande, sättande.

Och här tror jag Husse kollar riktigt nära att jag håller fast apporten som jag ska, eller vad pysslar han med egentligen? Kombinerad tandvisning och apportering?

Aussien var hur pigg och glad som helst och verkligen älskade sin boll!

Matte fick avvika från träningen en sväng. Då ropade grannarna på henne. Det visade sig att Panda hade klättrat upp på taket och vågade inte klättra ner igen. Grannarna stod och ropade och lockade på honom, men han tvekade. Sen när Matte kom och lockade på honom så hoppade han ner på gräset. Lilla grabben. Nere på gräset hittade han Morris och de började leka.


Jag hörde att Matte försöker planera ihop en hoffeträff till helgen. Hoppas att det blir av. Det var länge sen jag fick träffa mina hoffekompisar.

Tass på er alla,
Vessla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar