söndag 22 februari 2009

Fortsatt snö!

... men 7 plusgrader, så den försvinner nog snabbt tyvärr. Riktigt blött och kladdigt idag. Kom nog närmare 1 dm med snö sammanlagt igår. Så på kvällen medan "snöstormen" härjade gick jag och Husse kvällspromenad. Han överraskade mig fullständigt med att koppla loss mig nere på planen och tokbusa med mig. Vi hade det jättehärligt och bara för det så höll jag mig i skinnet. Matte stannade inne, hon klarade visst inte av eftermiddagspromenaden, utan däckade i soffan resten av dagen. Inte heller idag har hon varit något pigg. Tråkigt! Men hon följde med ut en kort sväng på planen när solen sken så gott. Hon kunde inte hålla sig ifrån att gå ut med kameran en stund. Så här kommer resultatet. Mmmm... sol och snö!

Man blir ju på gott humör omedelbart. Pigg och glad och energisk och tro det eller ej, men jag var uppmärksam och lyssnade. 

Husse tränade lite spontan fotgång med mig och jo då, jag var med på noterna. 

Massor med inkallningar blev det så klart.

Härligt att få släppa loss ordentligt.

Kasta sig fram över snön.

Men lite busig måste man ju få vara också. Titta bara på minen.

Men jag höll ihop formen, tvingade bort Weasly. 

Och det ledde ju till att jag fick leka massor med Husse. Dragkamp!!!

Hoppa och springa efter läderlappen.

Fångade den!

Och sen springa med den till Husse.

Sen blev det mera inkallning kombinerat med handtecken. Jag flyger fram.

Och hoppar in för att tagga Husses hand.

Snacka om att det blev kamp sen. Fast just här är Husse lite elak! Trycka ner mig på det där viset. Hmf.

Alldeles skogstokig blev jag. Bara kände ett enormt behov av att skaka lappen! Grrrr.

Och sen jaga ifatt Husse.

För mera dragkamp! Titta vad jag lägger i all tyngd jag har.

Sen byggde Husse upp en massa snöhögar. Jag tog för givet att han hade gömt godis i dem.

Fast det var bara en massa snö, och tydligen en tennisboll i en av dem. Hmmm...

Husse fick komma och hjälpa mig att hitta den, eller egentligen hade jag redan hittat den, men jag blev lite besviken att det inte var godis, så jag lät den ju ligga kvar liksom. Ni fattar va? *blink*

Men sen fick jag ändå jaga efter tennisbollen. Fullt fokus på bollen. Springa snabbt.

Inga tassar i marken.

Och sen har man den liksom bara i munnen. Gott!


Därefter så försvann Matte och kameran. Vad jag och Husse hittade på ja det kan ni få fundera på. Jag kan avslöja att jag var ganska trött efteråt i alla fall. 

Tass på er alla kompisar,
Vessla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar