söndag 1 augusti 2010

Husseträning

Här är en del av våran odling i trädgården. Fast jag har förstås inte tid att titta på den. Utanför kommer det ett gäng små bjäbbiga hundar. Jag var bara tvungen att flyga över staketet och säga till dem. Ooops, där kom Husse flygandes och sen fick jag en flygtur in i trädgården igen. Han blev visst riktigt sur på mig. Jag är "grounded", fast i gamla sovrummet. Tur att jag har datorn att hacka lite på. Jag tänkte berätta om våran träning tidigare idag.

Först tränade vi fot. Titta så fint Husse går med mig. Han håller sig rak och fin. Jag måste dock snegla på honom så att han håller positionen.

Och så har jag tränat honom till att kasta min leksak åt mig. Robbin flyger och jag efter den. Tjiho!

Här tränar vi på godiskastning. Han kastar godis och jag äter upp den.

Här kollar jag om Husse kan stå kvar en bit ifrån mig, eller om han blir orolig när han blir lämnad ensam. Men han klarade sig ganska bra.

Fast det är bäst att jag springer fram och äter upp godiset, annars kanske han inser att han är hungrig och börjar tugga på mitt godis!

Det är miiiiiiiiiiiiiiiiiitt godiiiiiiiis! Låt bliiiiiii!

Den här träningen förstår jag mig inte på. Hur har det här gått till? Jag försöker träna Husse i att hålla i apporten. Till slut ger jag upp och visar. Så här ska du hålla den. Fattar du nu?


Jag har hört det ryktas om att det ska bli mer träning senare på semestern. Får se om jag lyckas lära Husse hur man håller i apporten. Jag ska rapportera. Nu tycker jag att jag hör någon på väg in här, bäst att jag stänger av datorn.

Tass på er alla,
Vessla

1 kommentar:

  1. Hej Vessla
    Jag ser att du börjar få ordning på husse,jag har samma problem med min matte.Vi har det inte lätt.
    Ha det bra på semestern.
    Nospuss Lycka

    SvaraRadera