söndag 29 augusti 2010

Äntligen, Kungälvsträffen i augusti

Äntligen ska jag få chansen att skriva om träffen i Kungälv. Det var när vi precis kommit hem från våran semester. Datorn har varit upptagen ända sen dess, eller är det tassarna som varit för trötta. Vet inte riktigt vad jag ska skylla på. Nåja, tillåt mig presentera Gårdvarens Älza (ja jag vet, hon har varit med i tidigare inlägg, men här är faktiskt våra första tagna bilderna på henne...)

Husse tränade hårt med mig, det var hopp över hinder och en massa länkning av moment.

Och inte nog med det, han retade mig med Robin också. Haha, du kan inte ta den sa han.

Inte nog med det, utan Älza fick ta min KONG och leka med. Älza var inte så intresserad av bollar, men boll med snöre funkade mycket bättre.

Sen, när jag och Zimla ligger plats, då händer det.

In på planen vandrar två getter med Mattar. Vi trodde inte våra ögon! Och inte nog med att de gick i koppel, utan de klättrade utan problem upp på alla varianter av agilityhinder.


Zimla tigger tennisboll ifrån sin Matte. Men jag ligger ju ner nu, kasta!

Kom igen, kasta bollen!!!! Snälla!

Man måste ta sig tid att kela lite på planen också.


Nu är jag trött i tassarna igen. Får se när jag återkommer framför datorn med nya inlägg. Ska ta och vila ett tag nu. Måste förresten rapportera att det blev ingen egen pizza ;o( Men jag fick smaka lite skinka och champinjon. Champinjonen var jag tvungen att spotta ut ett par gånger innan jag slutligen åt upp den. Jag tänker som så här, även om det jag fick just nu inte var gott så måste jag visa god min och äta upp det, för tänk om de vägrar ge mig nästa sak nästa gång om jag inte ätit upp föregående, och nästa sak kanske är något riktigt gott. Mmm... tänk på den mina vänner.

Tass på er alla,
Vessla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar