söndag 1 augusti 2010

Semestern har börjat på allvar

Så var det då äntligen semester för oss alla. Fast jag fick börja semestern med en dag på dagis. Husse och Matte lämnade in mig på morgonen och kom tillbaka först framåt sen eftermiddag. Hela bilen var full med grejjer och de hade varit både på ullareds och engelsons. Lite saker hade de köpt till mig också, men inte alls proportionerligt. Men jag var ganska nöjd med att de överhuvudtaget kom och hämtade mig. I onsdags packade vi bilen och åkte för att hälsa på Mattes föräldrar i Växjö. Det var en regnig tid och därmed fick kameran mest ligga och vila. Det fick inte jag dock. Vi var en sväng till brukshundklubben och tränade i ösregn. Jag rymde bara en gång, men de verkade bli skitsura för det. Jag skulle ju bara kolla vad som fanns i skogen bortanför elstängslet. Det borde väl vara ok. Nähä. Inte det.

På lördagen innan vi skulle åka hem blev det i alla fall bättre väder. Vi åkte ut till Hissö för en härlig promenad och en massa bad. Härligt ställe. Lugnt och skönt och knappt något folk.

Husse gick iväg för att hämta en pinne. Jag ville inte doppa mer än tassarna om jag inte fick något att jaga efter. Här sitter jag på spänn och väntar.

Sen fick jag simma och simma. Husse och Matte säger att det märks att jag tar i mycket mer när jag simmar ute i en sjö och inte i poolen. Där ligger jag mest och flyter runt. Men det borde de väl själva fatta. Det finns ju inga gäddor i poolen som kan bita mig i tassarna. Sen är Husse och Matte aldrig lika slarviga med pinnar i poolen som de är i sjön. Jag menar jag får ju simma som en galning om jag ska hålla pinnarna på land.

Här är min nya kompis. En mätarlarv. Han sa att han skulle mäta hela mig. Höjd, bredd, omkrets, noslängd, etc. Fast jag måste ha glömt att lämna kontaktinformation för han skickade aldrig några längder ;o(

Jag håller på och tar Baddaren. Man ska bland annat kunna blåsa bubblor under vattnet. Här övar jag. Blubb blubb.

Sen ingår det nog en sträcka simning. Fast de påstår att man inte får ha några hjälpmedel. Så jag får nog lära mig att simma utan pinnen. Hmmm... vet inte riktigt hur det ska gå till.

Man behöver även kunna hoppa i vattnet för att få Baddaren. Tycker att jag snart borde vara klar för att ta testet. Vi får väl se hur det blir. Har hört att jag ska simträna imorgon igen. Fast i poolen. Hmm...


Tass på er alla,
Vessla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar