måndag 29 juli 2013

Lunchträning med Diesel

Varmt och härligt väder ;o) Passade på att träna lite med Diesel på promenaden, och i brist på en lämplig stolpe att runda så testade vi runda trädet. Funkade helt ok. Blev faktiskt mycket bättre än vad den här filmen visar, för den tog jag tidigt i träningen.


Efter några försök blev det en vilopaus i skuggan, eller passivitetsträning som man så fint kan kalla det. Matte kan jag få springa och ta den där fotbollen nu????

Efter vilan blev det ett litet pass till med runda trädet, men innan dess fick vi besök av en liten kille på planen. Han traskade bara rakt ner och kom fram till oss. Fin vovve sa han och sen ville han hälsa. Typ 2-3 år. Själv undrar jag lite hur folk tänker så inte har någon som helst koll på sina ungar. Kan man ha koppel på hund, kan man väl ha det på ungar också... Pappan tyckte att det var mitt jobb att jaga bort ungen. Jag hade såklart hindrat ungen från att komma fram om jag trott att min hund skulle skada honom, men något ansvar bör ligga på föräldrar också. Man måste lära barn att man inte kan springa rakt fram till alla hundar som man inte känner. Massor med moralkakor här ;o) Diesel var i alla fall duktig och hälsade snällt på både pappan och ungen. Men ungen försökte få igång Diesel genom att springa runt honom och det tyckte INTE jag om. Så gör man inte och då sa jag ifrån.

1 kommentar:

  1. Tja! Lika trött jag blir på folk me hundar som inte har koll på så blir jag arg på såna föräldrar, håll koll på sina barn, idioter! Tyvärr var det säkert varken den sista eller nästsista du mötte :-(

    Läste om ögonen, skönt att kunna lägga "check" på listan där!
    Idag är det lite mulet här o inte 68 grader varmt än, skönt!

    Ha en bra dag

    SvaraRadera