måndag 9 juni 2008

Ett kvällsträningspass

Efter att Husse och Vessla tränat i kanske en halvtimme, så visade Vessla att hon fortfarande hade energi och vilja att göra något mer. Hon ställde sig och skällde som en tok på Husse och hoppade jämfota hopp. Så när hon lugnade ner sig lite och slutade att skälla så tänkte jag att jag kör väl ett litet kort träningspass till med henne. Vi började med backa från stående framför mig. Det är ett beteende som ligger ganska högt i prioritet hos Vessla och hon backar med energi. Efter ett gäng backningar där jag försökte få henne att backa cirka 2 meter (vilket gick bra), så försökte jag att gå backåt själv och få Vessla att följa med något steg för att sedan bjuda på ett backande. Och för första gången så funkade det verkligen! Hon fattade och bjöd på det upprepade gånger! Det kändes verkligen som ett genombrott i träningen! Nöjd Matte.

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Vi kommer inte att ställa ut något i Avesta, men vi kanske kommer och tittar. Det beror lite på väder och så.

    /Ida

    SvaraRadera