torsdag 12 juni 2008

Total panik!

Gick ut på promenad med Vessla. Plötsligt flyger Panda fram ur högt gräs och skrämmer både mig och Vessla. Konstigt att han kan dyka upp, utan att ens hon har märkt något. Nåja, han beslutar sig för att följa med på promenaden och det fick han väl. Även om jag var lite motvillig till det. Hade tänkt gå en annan runda, som jag inte vill att han följer med på. Nåja, jag anpassade mig. Efter ett tag skuttar han i förväg och sticker av vägen in i lite buskar och snår. Då hör jag fräsande och andra ljud och ut flyger Panda tillsammans med en orm! Jag fick fullständig PANIK! Står ett par meter ifrån och vet inte vad jag ska ta mig till. Ormen hugger efter Panda och rullar i hop sig i attackställning, samtidigt som Panda hugger efter ormen. Och fräser gör de nog bägge två. Ormen rullar runt sig själv och hugger efter Panda, men det verkar som om Panda lyckas bättre. Plötsligt slutar ormen att röra sig och blir helt blickstilla. Jag vet inte om Panda dödat den, eller om den bara spelade död. Panda lägger sig ner jämte ormen och då sätter jag Vessla ner och sträcker mig längst ut i kopplets längd för att plocka upp Panda. Då ser jag att det nog var en snok. Den var grå och väldigt långsmal, men jag kunde inte riktigt se de gula fläckarna. Men heller ingen zic-zac linje på ryggen. Det var bara att vända hemåt och ta med Panda hem. Väl hemma har jag kollat igenom honom och jag kan inte se eller känna något bitmärke. Men hjälp vilken panik jag fick! Nu får jag ta och lugna ner mig en stund.

1 kommentar:

  1. Wow vilken upplevelse, jag hade nog gjort på mig?!

    Fy vad hemskt jag hade nog varit helt skakig efteråt.

    Nu håller jag tummarna för att du får ett paket idag alla tummar i världen!!!!

    Kram så ses vi snart
    kör försikigt

    SvaraRadera