tisdag 3 juni 2008

Ny matregim

Vi har precis börjat med en vuxen matregim för Vessla nu, och kan väl säga att Vessla är inte helt nöjd med förändringen. Från att ha fått mat 3 ggr per dag, så är det morgon och kväll som gäller hädanefter. Vessla blänger på mig och lägger sig vid mattunnan, fattar du inte Matte, du har glömt mig!!! Eller så drar hon en repa i köket och kollar efter (visserligen bara genom att vädra med nosen) om det finns något gott att äta på köksbänkarna och sen drar hon sig bort till fönstret där kattmaten står framme. Här går nosen frekvent och hon blir högre och högre. Sen kommer ett Nej från Matte och så blänger hon på mig, men går därifrån. Och lägger sig på sin filt, med en djup suck.

Igår som var första dagen med den nya regimen, så testade jag att träna lite med Vessla på kvällen innan det blev mat. Oj vad taggad hon var att jobba för lite kattmat och köttbullar. Det var skoj att se.

Det känns som om tösen har vuxit ännu mer på sista tiden. Men hon kan ju knappast bli högre än hon redan är. Hon når utan problem upp med nosen på köksbordet. Hon känns som en jätte när hon kommer på morgonen och ska kela med en, och när hon går förbi TV:n så döljer hon nästan halva bilden. Jag undrar hur stor och tung hon kommer att bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar