fredag 27 juni 2008

Fortsatta äventyr i blåbärsskogen

Jag fick samma tanke idag som igår när jag gick ut på lunchpromenad, men idag lyckades jag komma ut i skogen utan att Panda följde med, så idag fick Vessla äntligen gå lite lös i skogen. Hon var faktiskt toppenduktig! Hon höll sig i närheten och roade sig ganska bra på egen hand när jag letade blåbär. Förutom när hon kom och skulle knuffa bort mig från blåbärsbuskarna för att hon själv ville äta upp bären. Emellanåt tog hon en kort repa iväg, men hon höll sig inom kanske 10 meter! Jag fick känslan av att hon var tvungen att hålla koll på mig, eftersom jag var upptagen med annat än att hålla koll på henne. Emellanåt så satte hon sig ner och stirrade på mig, med en blick som sa: Matte, vad pysslar du med egentligen? Eftersom hon var så duktig och härlig så fick hon massor med godisbelöningar, som jag kastade ut och hon fick leta efter. Så hon var ganska trött efter en kort stund. Nu tror jag att hon vill ligga och vila en stund. Får se om blåbären räcker till en paj... mums! Jag misstänker att jag får ta lite blåbär från frysen och blanda med de som jag plockade idag om jag ska få ihop till en hel paj.

1 kommentar:

  1. Tack för grattiset! Det var skönt att passera den milstolpen så nu siktar vi på nästa! :)

    Ha en riktigt härlig sommar!

    anna, ida & gnista

    SvaraRadera