onsdag 14 januari 2009

Kompisar

Idag hade vi besök, inte bara av lützendimman, utan även av Sanna, Kax, lilla Eliot...

... och så självklart även Zimla och hennes Matte Patricia.

Vi började med en promenad. Husse tyckte nog att jag var riktigt dryg i skogen. Jag blev nästan pälslös på halsen. Sen kom vi slutligen fram till planen och då blev jag uppbunden i skogen. HMF! Medan de andra fick träna. Zimla fick jobba på target, det är ju min favoritövning. Så jag ylade i högan sky. 

Kax och Sanna tränade på fotgången.


Slutligen visade Matte lite förbarmande över mig och började träna lite. Vi jobbade på inkallning. 


Nästa inkallning smet jag till Kax och Sanna. Matte blev inte alls glad. Och det blev inte Sanna heller. Hon skällde på mig och lät mig inte komma fram till Kax. Taskigt! Sen fick jag en ny vilopaus. Därefter fick Husse hålla i linan och så fick jag en chans till att klara inkallningen och då tänkte jag att det var bäst att springa rätt, och det gjorde jag. 

Hmm... undra vem som tränar vad här. Är det Sanna som tränar Zimla med apporten?

Zimla fick träna på att sätta sig fot hos Matte Patricia.

Fast vad hon gör här det undrar Patricia.

Matte blev nog trött på mig, för sen fick Husse ta över träningen. Vi jobbade på ställande under gång baklänges. Det var mitt paradmoment för dagen.


Avslutningsvis tränade Eliot lite med Kax. Han klickade och gav godis. Vad han klickade åt, ja det undrar nog både jag och Kax. Men Kax var nöjd ändå. Så länge han fick godis så.


Efter träningen gick vi in. På vägen in försvann både Zimla och Kax. Hörde något ryckte om att de fick vakta bilen. Ja, nån måste ju göra det också. Jag, jag fick ligga och titta på medans de där tvåbenta åt och åt och åt. Knappt ens en slurk vatten fick jag ta. Ligga ligga ligga. Det var väl sådär roligt. Men strax innan de åkte hem så fick jag komma upp och hälsa lite och pussas. Trevligt med besök. Hoppas att de kommer tillbaka snart igen!

3 kommentarer:

  1. Å va trevligt ni ser ut å ha haft det! Nästa gång skall jag se till att vi oxå kan följa med=) fast vi fick en toppen dag på hemma plan med appell spår, lite lydnad och härligt 5km runda! Kram på er

    SvaraRadera
  2. TACK för en mycket trevlig dag men solen måste ha missat att vi träffades igår. För NU skiner den från en blå himmel

    Tro om ni är sugna på att slänga er i bilen idag? Fast ni kanske redan är ute o njuter av vädret?

    Jag måste ut i solen för annars blir jag bara deppig när mörkret kommer om några timmar, nja idag är det nog ljust länge *ler*

    Kram o som sagt TACK för den himla goda pastasalladen

    SvaraRadera
  3. Tack för en himla rolig och mysig dag, det var toppen. Maten inte att förglömma.
    Nu får vi peppa dig Pia så du kan komma med oss på andra ställen oxå.
    För visst är det roligt och nyttigt att träffas.
    Tack än en gång

    SvaraRadera