torsdag 1 januari 2009

Min nyårsafton

Så har nyårsafton passerat. Förstår inte riktigt vad som var vitsen med det hela men det hade väl sina fördelar antar jag. På eftermiddagen skulle Husse och Matte gå till affären och handla massa mat inför nästa vecka, men det var visst fel affär sa de när de kom hem. De hade bara med sig ett litet paket hem - och det var till mig. Äckligt och slibbigt sa Matte när hon skar upp fina bitar av det, men jag visste nästan direkt att det var gott. Det var nämligen ungnötslever och det skars upp en hel del och matte lade det i en burk.

Sen när vi var ute blev det träning av Husse och Matte. När jag fick Husse att gå fint fot eller gå 30 meter bort medans jag satt kvar (lite som framåtsändande) och jag sprang till honom sedan, så belönade jag mig själv med lite leverbitar. Det var gott och Husse gjorde ett mycket bra jobb, bättre fart på honom än det brukar vara. De sa att det var bättre fart på mig också. Sen fick jag även matte att springa iväg för att kunna kalla in henne = nya godbitar till mig! Jag körde även en platsståning med Husse, han fick stå 10 meter framför mig i över 2 minuter medans jag låg och latade mig lite, sen belönade jag mig själv och Husse genom att äta upp resten av levern. Gott gott gott! Medans vi tränade brisserade bomber 100 meter bort, men Husse brydde sig inte särskilt mycket och det gjorde inte jag heller.

Framåt kvällen började det med lite nyårsraketer. Jag var tvungen att berätta det för Husse och Matte. Jag gick till ett fönster och moffade och sen kallade Matte och Husse på mig och så fick jag grädde!!! Mums! Mums! Mums! Det gjorde att jag bara var tvungen att springa till fönstret och moffa lite mera för att de skulle kunna kalla in mig igen. Sen gjorde jag det om och om igen. Ibland gick jag bara halva vägen och stannade och tittade uppmanande på Husse och Matte, tänkte de inte belöna mig nu? Efter en stund tröttnade de dock lite på den här fina leken. 

På morgonen berättade Husse och Matte att nyårsafton var över. Det hade tydligen varit en hel del raketer och saker som smällt under natten, men jag märkte ingenting. Jag sov nog liggande jämte sängen.

Avslutningsvis vill jag önska alla hundvänner en god fortsättning på det nya året. 
Tassar och nospussar på er alla!

Vessla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar