måndag 29 september 2008

I'm back

Weasly här! Igår på söndagen blev det lite av varje. Ute i skogen hittade Nemo oss och vi lekte en del. Sen stack jag iväg och åt upp något skit så att det luktade just skit ur munnen på mig. Husse och Matte tyckte visst inte om detta.

Senare när vi (tydligen) skulle träna på inkallningar och vara i närheten stack jag iväg och var borta ett par minuter. Sen fick jag gå i koppel.

När Husse skulle träna (vilket han tydligen hade planerat) lydnad på kvällen stack jag från honom och sprang till skogen för att äta något gott (äckligt enligt Husse). När Husse skulle fånga in mig stack jag rakt över planen och fram till en hund som gick förbi. Den jagade jag runt en stund medans dess Husse fick hålla i (60-kilos)hunden. Husse fick tyvärr tag i mig (mitt på sidan så det gjorde lite ont) efter en stunds dansande runt hunden. Sen gick vi tillbaka till planen för att träna, men jag vägrade det mesta trots att Husse trodde att han bara gjorde roliga saker (lekträning, kasta saker, lätt följsamhet...).

Jag hade ju iofs fått bra träning i fredags med Matte. Då passade jag på att rymma 3 gånger inom loppet av 5 minuter. Bra jobbat va? Husse och Matte sliter sitt hår och undrar vad de ska hitta på. De trodde nästan att jag hade slutat med mina rymningar och ville träna inför tävling, men tji fick de. Nu pratar de bara om lekträning med massa olika leksaker, troligen inte lika mycket fart och utan koppel kan jag tänka mig... men man vet ju aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar