fredag 14 november 2008

Elaka tratt-jäkel

Hej alla! Det är synd om mig. Den där elaka tratten är överallt. Försöker jag gå och kika i fönstret, så fastnar jag och måste backa ut för att komma därifrån. Vill jag lägga mig i soffan så fastnar tratten och Matte måste hjälpa mig att lyfta loss den, så att jag kan komma upp. Sen smäller den in i väggen bakom soffan när jag ska lägga mig. SUCK! Är trött på den nu. Men det är framför allt på natten som jag "behöver" ha den på mig. Det innebär att jag fastnar när jag går och hälsar på Matte i sängen. Jag kan inte vända jämte sängen, för det är för trångt. Fast nu har jag blivit lite mer grinig på den och då klämmer jag till och så ska jag bara fram och hör sen. 

För övrigt så kan jag rapportera att jag mår ganska bra. Jag vart lite grinig på katten igår. Han kom för nära så jag fräste iväg honom. Jag brukar ju inte vara sån mot honom, men jag var bara såååå trött. Förutom att bråka med tratten så har jag idag legat i soffan och snarkat (påstårMatte i alla fall), gått lite promenader och inte så mycket mer. Jag får gå i sele på promenaderna så att halsbandet inte irriterar mina stygn på halsen. Men jag har skött mig väldigt bra. Gått fint och inte dragit i Matte. 

Tass på er alla, och glöm nu inte att tycka synd om mig!
Vessla

4 kommentarer:

  1. Vi tänker på dig Vessla=) Skönt att OP gick bra ändå. Jag hade för mig att den körteln satt längre ner på svansen, men varje dag skall man ju lära sig ngt nytt=)´Är det samma körtel som det det skrivs om på hoffe forumet nu lr? Flera vovvar som har det nu då ju...*hm* Krya på dig nu! Nos pussar! Ina&Mindi

    SvaraRadera
  2. Ojdå! Stackars lilla Vessla! Hoppas hon kryar på sig snabbt så hon slipper tratten och får ut och busa igen.

    Kramar från Ida, Vilse o Rista

    SvaraRadera
  3. Usch vad synd det är om dig! Jag tycker man slår i sig hela tiden om man bara bär en tung väska, men en stor tratt?!?! Måste vara hemskt. Krya på dig!

    Puss

    SvaraRadera
  4. JAAAA!!! Det är jättesynd om dig! Ingen bättre än jag kan tala om för omvärlden hur synd det är om dig!! Ge inte upp hoppet, den där fåntratten kommer att försvinna och då kan du hämnas på alla som finns i din närhet och inte tyckt tillräckligt synd om dig!
    Nospussar och tasskramar!!!!!

    SvaraRadera