onsdag 5 november 2008

Skogspromenad

Trots att det var fint väder, gick vi ut en sväng i skogen idag. Och Vessla fick gå lös. Men då gick vi istället mitt i skogen, där risken att man stöter på människor är betydligt mindre. Det gick rätt ok till en början. Sen tror jag Vessla fick span på en ekorre eller nått... för hon smet i väg och när jag kom i kapp henne så stod hon och hoppade mot en trädstam. Sen smet hon iväg en liten runda till innan jag fick in henne. Hon fick fortsätta att gå lös och vi gick över en riktigt sunkig bäck, jag trampade ner en fot i geggan ;o( Urk! Sen blev det kontaktträning i skogen. Svårt att hitta en balans mellan att Vessla ska få röra på sig och att hon inte ska smita iväg på helt egna äventyr utan att lyssna.

Vessla var duktig och höll bra kontakt. Jag hade klickern med mig och belönade henne med kastad godis. Medan hon letade efter godisen flyttade jag mig en bit så att hon på nytt kunde ta kontakt med mig.

Hann med att ta några foton också. Dock var ljuset inte det bästa i skogen. Trist, när man går ut i solsken mitt på dagen och det ändå är för mörkt. Har fått bearbeta om bilderna en hel del. Självklart är de tagna med blixt. Lite posering hann vi med också ;o)



Sen traskade vi en annan väg hemåt. Jag var inte så sugen på att göra ett nytt försök med bäcken. Räckte med en sko och ett byxben som var lergeggigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar