måndag 24 november 2008

Vetten igen

Nu har jag varit hos den där vetten igen. Fast idag var nog det snabbaste besöket någonsin. Vi kom in och Husse presenterade oss. Jag hörde att det var någon som pratade på andra sidan en bänk och svansen började få sitt eget liv. Tjejen kom runt och hälsade på mig och skickade in oss i ett rum och strax därefter kom hon in. Jag blev helt tokig. Jag gav ett glädjeskall och sen viftade jag på svansen så att jag nästan gick omkull. Hon plockade fram en pryl och så helt plötsligt hade jag inga stygn kvar på svansen. Sen kikade hon på min hals och så var stygnen borta där med. Sen fick jag pussa på henne och sen var det klart. Hon sa sånna där bra saker som att nu skulle jag vara bra och att jag skulle få springa som vanligt, även lös. Hoppas Husse och Matte lyssnade extra noga på det där med att få vara lös!

Tass på er alla,
Vessla

3 kommentarer:

  1. Härligt Vessla! Så skönt att springa lös igen och bara busig unghund igen! Nu hoppas vi att su slipper veterinären på ett tag, även om det är trevligt att åka dit och pussas lite :)
    Här har det ängligen kommit lite snö och ingen är gladare än Rista och Vilse! Eller, jo, det skulle vara matte då... Helt underbart med snö ju! :) Hoppas den får ligga kvar nu bara.

    SvaraRadera
  2. Va roligt för dig Vessla.. Du får lära dig att bita av kopplet på cirkus 2 sekunder.. DÅ kommer du vara lös massa*asg*//Mindi Ps. Fast känslan säger mig att matte o husse blir ganska arga då*hm* Ds

    SvaraRadera
  3. Skulle ni kunna komma på hoffe träff första helgen i december? E så sugen=)

    SvaraRadera