torsdag 6 november 2008

Rådjur i skogen

På eftermiddagen idag blev det återigen en promenad i skogen. Fast jag fick inte gå lös idag. Matte säger att hon i efterhand var mycket glad för det. Vi gick i lugnan ro, när det helt plötsligt brakar till i skogen jämte oss. Kanske 10 m upp i skogen så skuttar två stora rumpor iväg. Jag vart så chockad att jag inte ens tänkte på att jaga dem. Jag stod snällt kvar jämte Matte och undrade fortfarande vad det där var för något, när en jättebelöning ramlar in i min mun. Sen vände vi och började traska hemåt. Efter en stund börjar jag inse att det var nog rådjur som jag såg i skogen. Jag spanade bakåt men de var borta sen länge. Rådjur har jag ju sett massor med gånger på sista tiden. Igårkväll på planen sprang det förbi ett par, de ville jag jaga. Innan dess så har det funnits ett par gånger på kvällspromenader med Husse. Men jag hade inte sett dem på dagtid tidigare. Jag hävdar det i mitt försvar!

Matte säger även att jag ska på besök hos Vetten i morgon. Min talgkörtel på svansen har inte blivit bättre, snarare tvärtom. Så Matte tror att jag behöver penicilin eller nått. Det var trevligt senaste gången jag var hos Vetten, så jag hoppas att det blir det denna gången med. Läste något upprörande på Uscas blogg. Hon hade fått svansen rakad likt en pudel och fått dumtratt på sig. Men något sådant kan ju inte min Matte tillåta att det händer med mig. Jag rapporterar när jag kommit hem igen. 

1 kommentar:

  1. Passa dig Vessla! Du skall bara veta vad människor är kapabla till.. Jag har blivit ned klubbad(sövd) och vaknat med smärtor.. Gud vet va det gjort med mig, för jag minns inget.. Dessa människor... *ysch*=)

    SvaraRadera