måndag 3 november 2008

Lek och träning

Igår var det återigen fint väder. Vi gick ut en sväng mitt på dagen. Matte hade kameran med sig och först fick jag posera lite på en bänk. Men vänta lite nu, vad är det jag ser...

Haaallå!

Hallåååååååå!!!

Det var ju min kompis Nemo som var nere på planen. Var bara tvungen att få leka och busa lite med honom.


Min andra kompis Alfons, var också med. Fast han höll sig mest på sin kant. Förstår honom nästan, han är ju sååå liten.

Jag och Nemo sprang omkring och jagade varandra. Höll på att välta lite människor idag igen ;o)

Ibland fick vi med oss Alfons i leken. Spring spring spring!

Men ibland måste man ta en paus och bara lukta lite på varandra.

Han luktade gott!

Jaha, vad hittar vi på nudå?

Jag springer iväg! Jaga mig!

Men Alfons ville inte jaga mig. Det vill han bara göra när jag är kopplad...

När mina kompisar gått hem, så blev det lite träning. Fotgång med mera. Råkade visst visa att jag orkade träna efter att jag lekt med andra hundar. Det skulle jag nog inte gjort. Hmm...


Sen blev det lek, massor med lek. Här smiter jag iväg med kopplet.

Ajdå, Matte är på väg att fånga in mig.

Tagen. :o(

Fast jag fick fortsätta kampa i kopplet, så både Matte och jag blev nöjda.

Titta vad stark jag är!

Sen bytte Matte leksak, till en liten fjantig läderlapp.

Ge den till mig då!!!

Sen fick visst Husse ta över. Matte muttrade något om att hon inte ville bli överkörd av en 35 kilos klump. Förstår inte alls var hon menar. Jag väger ju inte ens 35 kilo än...

Nu fick jag verkligen slita för att komma åt den där trasan. Jag hoppade...

... och hoppade.

Sen försvann trasan, nån stans däruppe.


Jag tror att Husse fick ner trasan senare. Jag hoppas det. Det var en riktigt rolig dag. Trevligt att mina kompisar var ute och gick tillsammans och att jag fick komma och leka med dem. Och sen lite träning och framför allt en massa lek. En bra dag, helt enkelt. Fast resten av dan fick jag mest ligga inne och inte göra något alls. 
Tass på er alla,
Vessla

2 kommentarer:

  1. Vi hade med en kanondag men tyvärr så valde solen att gömma sig bakom dimmolnen mest hela dagen.

    Skall uppdatera våran sida under eftermiddagen/kvällen.

    Nu e vi laddade på att träna i mängder...

    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera