fredag 7 november 2008

Hemma från vetten.

Stackars, stackars mig! Jag har varit hos vetten. Det i sig är väl rätt ok. Men när jag gick in i undersökningsrummet så sprack knölen på svansen och blod och var hamnade på golvet. Sen kom vetten. Han verkade snäll och jag fick hälsa på honom. Men vet ni vad han gjorde. Han tog en maskin och rakade min svans. Min fina svans... Sen klämde han en massa på svansen. Jag var snäll och stod still. Försökte inte ens bita honom. Sen gick han vidare och rakade en fläck på halsen också. Och sen tog han hål på en knöl där och klämde den med. Jag tyckte fortfarande att det kan jag väl gå med på. Det var väl inte riktigt lika roligt visserligen. Sen trodde jag att det skulle vara klart. Jag fick komma ner på golvet och la mig ner och slappnade av. DÅ kommer han igen och nu med en sån där pryl som han körde upp i rumpan på mig. Nu hade jag faktiskt fått nog, nu fick det räcka. Jag försökte krypa ifrån honom, men han lyckades visst ta tempen på mig ändå. Hmf. Fräckt!

Nu måste det väl vara klart i alla fall, för vi sa hejdå och gick ut ur undersökningsrummet. Men gissa om jag blev förvånad när tanten i kassan hämtar en dumtratt och försöker trä den över mitt huvud. Skojjar du att jag backade! USCH! Nu börjar jag bli riktigt besviken på min Matte. Jag trodde faktiskt inte hon skulle svika mig på det här sättet. Inte nog med att jag blev rakad, utan dumtratt också. Fast ska jag vara ärlig så har jag inte behövt ha den på mig än. ;o) Sen ska jag tydligen äta penicilin också. Hörde något om återbesök om en vecka och om jag inte blir bra tills dess så pratade de om något som kallade operation. Men jag SKA bli bra. 

Tass på er alla,
Vessla

4 kommentarer:

  1. Stackars dig Vessla, men var glad för att du fått komma till doktorn så du får hjälp...nu skall du se att det blir bra med tabletter och kanske även tratt ibland.

    Krya på dig

    SvaraRadera
  2. Hej där vännen!!!
    Jag vet precis hur det känns, och jag kan inte förstå hur våra mattar kan vara så elaka att de förnedrar oss geonom att tvinga på oss fåntrattarna! Det borde vara kriminellt!!!
    Jag håller alla tassar jag kan för att du ska bli frisk och inte behöva opereras, det låter lite läskigt tycker jag...
    Många tasskramar och nospussar från din kompanjon i elände... Vi får ta våra pudelsvansar och göra det bästa av det.. Se till att matte och husse får dåligt samvete så de ger oss massa extra goda saker...
    /Usca

    SvaraRadera
  3. Operation.. E det såppas illa.. Vad är diagnosen? Svullna körtlar? Kram

    SvaraRadera
  4. Hur e det med kompisen? Här är det stans sovdag för oss alla, nja hundarna i alla fall. Regnar ruskar och ingen sol som dom sa. Ibland funderar jag över vilka väderkartor dom har?
    Så måtte det bli bättre väder i morgon, men nu e det städat o fint här inne alltid något.

    SvaraRadera