fredag 9 maj 2008

Jakten på belöningen

Jodå, vi jobbar vidare på belöningar, samtidigt som vi jobbar vidare med våra grundfärdigheter. Jag blev väldigt imponerad under lägret på Andrea och Wisa. Wisa som har foderallergier, kan inte tränas med vanligt godis, utan de använder grönsaker i olika former och framför allt sallad. Nu igår kände jag mig bara manad att testa med sallad. Varför inte liksom. Sagt och gjort, jag öppnade kylskåpet och plockade fram lite små bitar med sallad. Sen fick Vessla bjuda på kontakt och då fick hon jaga efter en fladdrande bit sallad som jag höll i handen. Vessla började hoppa efter salladen och nästintill hugga mig i handen i jakt på den. Sen när hon väl fick tag på den var den ju lite äcklig och liksom alla nyheter så måste hon spotta ut den ett varv, titta och nosa lite innan hon slutligen åt upp den. Då körde jag ett nytt varv och nu åt hon upp salladen betydligt snabbare. Vi kommer nog att fortsätta och testa med sallad som belöning. Det verkar än så länge som en bra belöning i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar