onsdag 21 maj 2008

Stinkråttan?

Jag var ute på en promenad tillsammans med Matte. Vi började på planen där jag fick ligga uppbunden vid ett fotbollsmål medan jag tror Matte la ett spår till mig. Men sen när hon var klar så fick jag inte gå spåret utan vi skulle visst promenera. Så vi gick iväg och jag var jätteduktig. Jag gick vid Mattes sida och fick massor med belöning. Sen kom vi till ett ställe där vi skulle gå in i skogen. Matte kopplade loss mig, så att jag skulle få springa lite och röra på benen, men då kände jag doften av något jag inte kunde motstå. Det luktade sååååå gott, så benen bara sprang iväg med mig och sen fick jag tag på det, mumms. Ajdå, Matte blev visst lite sur. Bäst jag tar mumsigheten med mig och springer iväg. Rakt ut på cykelvägen sprang jag, och sen tog jag en vid lov, innan jag i full fart rusade förbi Matte, rakt in i skogen. Hjäääälp! Det flög upp en massa fåglar och jag blev lite förvirrad. Då började Matte kastade godis på mig som jag bara var tvungen att leta efter och så fångade hon in mig. Ajdå. Matte var fortfarande sur på mig och jag fick snällt följa med henne hem igen, utan belöningar. Jag fick inte ens spåra. Nu kallar hon mig stinkråtta och säger att jag luktar apa ur munnen. Hmm... bäst jag lägger mig och sover tills Matte har blivit på bättre humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar