torsdag 7 augusti 2008

Besök...

Ja, nu har vi haft besök under ett par dagar. Mattes föräldrar har varit här, och i förrgår var även Mattes bror Stefan och hans flickvän Åsa här. Det tyckte jag var väldigt roligt. Åsa är en väldigt trevlig tjej, som kan det här med hundar. Så jag fick en lekkompis i henne. Jag blir så himla nöjd när jag får någon som vill leka med mig. De andra hoppade jag mest på och försökte få igång dem till att leka de med, men det var ju nästintill omöjligt. De ville bara att jag skulle vara lugn och snäll = tråkig. Efter att jag fått hälsa på dem så var jag ganska snäll och lugn mot dem och försökte bara ibland få igång dem.

Jag fick även gå ut på en promenad med Stefan och Åsa. Jag hörde från Matte att de två ska passa mig någon dag framöver. Vi får väl se hur det blir med det, säger jag. Då ska jag nog busa som bara den, och framför allt så ska jag äta upp Åsas katt (mer om den kommer snart). Jag var ganska snäll ute med dem, den här gången. Vi får väl se hur det blir nästa gång.

Igår höll Matte och hennes Mamma igång mest hela dagen. De sydde nya gardiner, planterade blommor både ute och inne och så hann de med att dra ett varv runt med dammsugaren också. De påstod att JAG fäller. ;o) Gardinerna blev snygga, men jag förstår ju inte varför de höll på på det viset. Jag låg mest och tittade förundrat på dem, och tänkte "Ska de aldrig bry sig om mig då?". Men slutligen fick jag gå en promenad i skogen.

På kvällen åkte vi till Stefan och Åsa, och då fick jag träffa katten. Han är en gammal katt på 16-17 år och till mig säger han att han är den som ska bestämma. Han kryper ihop och låter som en massa högt kurrande tarmar. Och någon gång fräser han också. Jag försökte och kämpade som en tjur för att komma fram till honom och få nosa ordentligt på honom, men Husse tillät mig inte att komma ända fram. En gång kom jag i alla fall så nära att han fick upp en tass i luften. När de där tvåbenta skulle äta så fick katten bo på toaletten och jag fick gå omkring fritt. Trodde jag i alla fall. Men Matte krävde att jag skulle ligga stilla. Jag som bara ville leta upp den där katten igen. Så slutligen fick jag koppel på mig och ligga vid Mattes sida. Allt medan katten levde rövare inne på toaletten. Han lät dock inte särskilt glad.

Idag på morgonen åkte Mattes föräldrar hem. Jag gick runt och letade efter dem i hela huset, både uppe och nere. Sen gick jag mest runt och frågade var de fanns. Ynk ynk ynk, sa jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar