fredag 15 augusti 2008

Guld i skogen!

Gick precis en liten tur med Vessla och längs med cykelvägen så spanade jag lite efter det gula guldet i skogen. Och mycket riktigt. På ett ställe såg jag allt 1 eller 2 kantareller sticka upp. Men när jag böjer mig ner för att börja plocka så poppar fler och fler upp. Det här blev skörden ;o)


Igårkväll började Vessla och Panda busa med varandra igen. Det var ett tag sen sist de verkligen var igång och busade. Men nu var det fullt ös.





Panda har börjat försvara sig lite bättre än tidigare. Innan var han ju så himla snäll och använde inte ens klorna, men nu så...


Vid ett tillfälle fastnade till och med en klo i ögonbrynet på Vessla. Husse fick rycka in och ta loss honom. Allt medan jag stod med kameran i högsta hugg ;o)

Häromkvällen var vi ute och tränade med Vessla på "våran" plan. Vi började med ett par inkallningar och efter 4 bra inkallningar körde vi en 5:e. Nu smet Vessla iväg och fångade en mås! En död mås, som hon plockade upp och sprang iväg med och skakade den mycket nöjd med sin fina fångst. Tack och lov fick vi tag på henne innan hon hann sätta i sig något av måsen. Nu i morse såg jag att parkförvaltningen varit här och klippt gräs och mås. Tusen bitar mås på planen. Blir nog träningsuppehåll ett tag :o(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar